Un grup d'usuaris de Rodalies llança el web "Renfadats"

Els retards dels trens aixequen polseguera. Un grup d'usuaris ha decidit fer sentir la seva queixa a internet. Són de Vilafranca del Penedès però aviat poden trobar altres suports si la seva acció troba ressò.
janquim

Un grup d'usuaris de Rodalies llança el web "Renfadats"

Els retards dels trens aixequen polseguera. Un grup d'usuaris ha decidit fer sentir la seva queixa a internet. Són de Vilafranca del Penedès però aviat poden trobar altres suports si la seva acció troba ressò.
Actualitzat
"Excuses barates". D'aquesta manera responen a les paraules del portaveu del govern, Francesc Homs, quan ha demanat excuses pels retards als serveis de rodalia.

Qui firma és un usuari del Twitter que s'ha estrenat avui mateix, amb el nom de @renfadats, que és obra d'un col·lectiu d'usuaris de la línia 4. Des de Vilafranca del Penedès, aquest grup ha obert un web amb el mateix nom i una tipografia que imita de forma deliberada la de Renfe. Perquè no quedi cap dubte sobre el motiu del seu disgust.

També són al Facebook, on ja han aplegat més de dos centenars de persones. Aquest és l'avantatge de les xarxes socials basades en internet. És fàcil obrir-hi un espai, no costa gaire trobar seguidors si la idea exposada resulta d'interès i és factible expressar crítiques quan un servei no funciona.

De fet, durant el dia d'avui totes les referències a aquests incidents a la xarxa ferroviària catalana han ocupat un lloc destacat al Twitter i han estat al cadamunt del rànquing d'etiquetes més usades, segons l'anàlisi que ofereix Umap.cat.

Les queixes pels retards van provocar, justament, la posada en marxa de Rodalia.info, un servei basat en els missatges dels usuaris al Twitter. El web va aconseguir que el mateix govern català, aleshores fruit d'una coalició entre PSC, IC i ERC, en reconegués l'interès. Rodalia.info va merèixer molta atenció informativa i se'ls va atorgar un reconeixement especial en l'última edició dels "Premis Blocs Catalunya".

NOTÍCIES RELACIONADES