Un grup de Facebook s'oposa al canvi de nom de l'Estadi Olímpic Lluís Companys

La proposta del PP i C's perquè l'Estadi Olímpic Lluís Companys rebi el nom de qui va ser president del Comitè Olímpic Internacional (COI), Juan Antonio Samaranch, ha aixecat una campanya de protesta a la xarxa social Facebook.
Un grup de Facebook s'oposa al canvi de nom de l'Estadi Olímpic Lluís Companys
janquim / internet

Un grup de Facebook s'oposa al canvi de nom de l'Estadi Olímpic Lluís Companys

La proposta del PP i C's perquè l'Estadi Olímpic Lluís Companys rebi el nom de qui va ser president del Comitè Olímpic Internacional (COI), Juan Antonio Samaranch, ha aixecat una campanya de protesta a la xarxa social Facebook.
Actualitzat
Imatge d'arxiu de l'exterior de l'Estadi Olímpic Lluís Companys
Imatge d'arxiu de l'exterior de l'Estadi Olímpic Lluís Companys
El més visible de l'acció és per ara un grup amb el nom "NO al canvi de nom de l'estadi Lluís Companys pel de Juan Antonio Samaranch", que ja ha aplegat prop de 6.000 membres des de la seva creació.

La pàgina del grup allotja diverses fotografies d'arxiu que són testimoni de les vinculacions franquistes de Samaranch i al seu "mur" recull missatges de tota mena, també de persones favorables a reconèixer els mèrits olímpics de Samaranch, tot i que la majoria s'hi oposen sense gaires matisos.

La proposta del PP i C's és recent, però no nova, en realitat ja la van fer l'any 2001, quan el canvi de nom es va aprovar de forma oficial en un acord municipal que va tenir la participació de tots els grups llevat del PP. Aleshores, aquest partit polític va defensar l'opció Samaranch, que ara han reactivat a causa del traspàs de l'expresident del COI. 

La força de les xarxes

La capacitat de les xarxes socials per estendre aquest tipus d'adhesions a alguna causa permet que un grup pugui obtenir molt suport si troba una primera massa crítica d'usuaris que s'hi apunten i ho fan saber. Aquest grup, per exemple, l'ha creat un adolescent lleidatà, David Hernández Galceran.

Una prova de l'eficàcia d'aquestes iniciatives és que un grup de ciutadans va aconseguir que les instal·lacions del centre comercial badaloní Màgic incorporés l'accent que correspon a l'escriptura catalana de la paraula. La seva acció es va estendre sobretot mitjançant les xarxes socials i un grup a Facebook.