Un avió va veure un objecte en flames a l'Atlàntic, on se suposa que ha desaparegut l'aparell d'Air France

La tripulació d'un avió brasiler assegura haver vist un objecte en flames en aigües de l'Atlàntic, on se suposa que ha desaparegut l'avió d'Air France amb 228 persones a bord. La recerca de l'avió d'Air France desaparegut mentre sobrevolava l'Atlàntic s'intensifica aquest matí després que els treballs no s'hagin aturat durant la nit amb aparells electrònics i d'infrarojos. Hi participen mitjans de l'exèrcit brasiler a les costes del seu país i avions francesos en aigües del Senegal. A més, altres països hi enviaran ajuda. De moment, però, no s'ha trobat cap rastre de l'avió desaparegut, on viatjaven una consultora catalana de 28 anys que tornava de viatge de noces i un enginyer sevillà.
Un avió va veure un objecte en flames a l'Atlàntic, on se suposa que ha desaparegut l'aparell d'Air France
París

Un avió va veure un objecte en flames a l'Atlàntic, on se suposa que ha desaparegut l'aparell d'Air France

La tripulació d'un avió brasiler assegura haver vist un objecte en flames en aigües de l'Atlàntic, on se suposa que ha desaparegut l'avió d'Air France amb 228 persones a bord. La recerca de l'avió d'Air France desaparegut mentre sobrevolava l'Atlàntic s'intensifica aquest matí després que els treballs no s'hagin aturat durant la nit amb aparells electrònics i d'infrarojos. Hi participen mitjans de l'exèrcit brasiler a les costes del seu país i avions francesos en aigües del Senegal. A més, altres països hi enviaran ajuda. De moment, però, no s'ha trobat cap rastre de l'avió desaparegut, on viatjaven una consultora catalana de 28 anys que tornava de viatge de noces i un enginyer sevillà.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El vicepresident del Brasil, José Alencar, ha explicat que "un avió de l'aerolínia TAM que ha aterrat al Brasil ha vist suposadament alguna cosa en flames a l'oceà Atlàntic". Els pilots d'aquest aparell brasiler, l'únic testimoni que haurien vist el fatal desenllaç de l'avió d'Air France que cobria el trajecte Rio de Janeiro-París amb 228 persones a bord, parlen d'uns punts incandescents a l'oceà.

Alencar ha fet aquestes declaracions des de l'aeroport de Rio de Janeiro, on s'ha desplaçat per oferir el seu suport i ajuda als familiars, que estan rebent assistència psicològica. Al Charles de Gaulle de París la situació és similar. S'hi han concentrat els familiars dels passatgers, protegits per personal de la companyia aèria i atesos per una unitat d'especialistes.

Una consultora catalana de 28 anys, entre els passatgers


La majoria dels passatgers que duia l'aparell eren brasilers i francesos, però també hi havia, segons va confirmar el Ministeri d'Afers Estrangers espanyol, un sevillà i una catalana, la identitat de la qual l'ha donat a conèixer l'ambaixada espanyola a la Unió dels Emirats Àrabs. Es tracta d'Anna Negra Barrabeig, una consultora de 28 anys que viu a Dubai i que està emparentada amb la família Raventós, dedicada al món del cava, al Penedès.

La noia tornava del seu viatge de noces, mentre que el seu marit no viatjava amb l'aparell perquè es desplaçava a Dubai, on treballa. Pel que fa al sevillà, és un enginyer de 38 anys que treballava en el sector petroler.

S'intensifica la recerca

En aquests moments, el dispositiu de recerca se centra prop de l'arxipèlag de Fernando Noronha, que és on es va perdre el rastre de l'Airbus. Equips del Brasil i França, amb l'ajuda, entre d'altres, del govern espanyol, treballen sense descans per trobar algun rastre de l'aparell, ja que a hores d'ara es dóna per gairebé impossible trobar-ne supervivents.

També es continuen investigant les causes d'aquesta tragèdia aèria. Es treballa amb la possibilitat que l'avió sobrevolés una zona de fortes tempestes, ja que abans de desaparèixer va emetre un senyal d'emergència que indicava un curtcircuit elèctric, un curtcircuit que s'especulava que podia haver causat un llamp.

A hores d'ara, però, les incògnites són moltes, ja que els experts qüestionen la versió inicial del llamp com a causa, almenys com a única causa, de la catàstrofe. Des de França, les autoritats mantenen la prudència.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS