Sant Joan Despí

TV3 augmenta, al març, l'avantatge sobre les altres cadenes fins a 4,2 punts

TV3 ha tornat a liderar l'audiència al març, manté el lideratge per setè mes consecutiu i augmenta a 4,2 punts l'avantatge en relació amb Tele5, la segona cadena a Catalunya. Al març, la quota de TV3 ha pujat 3 dècimes respecte al febrer i ha arribat al 15,2%, el percentatge més alt des del maig del 2011. Aquest lideratge li ha permès ser la més vista un total de 27 dies dels 31 que ha tingut el març. D'altra banda, TV3 es manté també al capdavant, de manera aclaparadora, del rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 20, entre els quals hi ha produccions de tots els gèneres. Finalment, cal destacar que la sèrie "La Riera" torna a superar el milió de visionats a la xarxa i que la valoració qualitativa mensual de TV3 al panel de l'empresa GFK ha estat de 8,02.

RedaccióActualitzat
Segons dades de Kantar Media, TV3 ha pujat al març 3 dècimes, i continua com a líder destacada, amb un 15,2% de quota, percentatge que supera en 4,2 punts el de Tele 5, que ha tingut l'11% de quota. En el tercer lloc del rànquing de cadenes generalistes se situa Antena 3, amb el 10,1%. En el quart lloc se situa TVE, amb el 9,9%; en el cinquè, Cuatro, amb el 5,6%, i en el sisè, La Sexta, amb el 4,3%. Per la seva part, La 2 ha obtingut el 2,3%, i el 33, l'1,5%.

Dos aspectes destaquen del lideratge de TV3 d'aquest març: que ha estat la cadena més vista un total de 27 dels 31 dies del mes, amb una quota mitjana diària màxima del 24,8%, el dimecres 28; i que ha estat líder en les franges de matí, migdia, sobretaula i "prime time". Els programes líders de TV3 d'aquestes franges han estat: "Els matins", amb el 18,2%; "El gran dictat", amb el 16%; "Telenotícies migdia", amb el 32,3%; "La Riera", amb el 26%; "Divendres", amb el 14%, i "Telenotícies vespre", amb el 20,4%. A més, cal destacar el lideratge exercit els diversos dies de la setmana per programes de TV3: "Crackòvia", els dilluns, amb el 24,9%; "APM?", els dimarts, amb el 19%; els partits de futbol dels dimecres; "Polònia" i "No me les puc treure del cap", els dijous, amb el 18,9% i el 18,2%, cadascun; "Zona zàping", els divendres, amb el 19,6%, i "30 minuts", els diumenges, amb el 16,2%.

Els canals Super3, Esport3 i 3/24, líders del seu àmbit temàtic

Pel que fa al conjunt de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el percentatge total de quota d'audiència ha estat del 20,7%. A més de les dades de TV3 i el 33, cal destacar les dels canals temàtics de TVC, que són líders del seu àmbit: el canal infantil i juvenil Super3/3XL colidera el seu sector, amb l'1,8% de quota; el canal Esport3, amb l'1,2%, dobla la quota dels seus competidors; i el canal de notícies 3/24 també lidera, amb l'1,1%.

Un total de 13 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 manté el lideratge de manera aclaparadora, amb 20, dels quals 13 entre els 15 primers. Les altres cadenes que han situat programes entre els 40 més vistos són Antena 3, amb 6; TVE i Tele 5, amb 5; i Cuatro i La Sexta, amb 2.

Els 13 programes de TV3 situats entre els 15 primers del rànquing, entre els quals hi ha totes les edicions dels "Telenotícies", han estat: el partit de Lliga de Campions Milan-Barça, transmès el dimecres 28, en el primer lloc, i amb una mitjana d'1.841.000 espectadors i el 53,6% de quota; "Crackòvia", en el segon lloc; "Telenotícies migdia", en el quart lloc; "Polònia", en el cinquè lloc; "Telenotícies cap de setmana vespre" i "Telenotícies vespre", en el sisè i setè lloc, respectivament; el partit de la Lliga de futbol Vila-real – Madrid, en el vuitè lloc; "APM?", en el novè lloc; "No me les puc treure del cap", en el desè lloc; el reportatge del programa "30 minuts" "1812: Quan érem francesos", en l'onzè lloc; "Zona zàping", en el dotzè lloc; la sèrie "La Riera", en el catorzè lloc; i el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el quinzè lloc.

La resta dels 7 programes de TV3 que han tingut plaça en el rànquing dels 40 més vistos són: "Telenotícies comarques", en el lloc número 20; "APM? Extra", en el lloc número 21; la sèrie "KMM", en el lloc número 22; la pel·lícula "Nits de tempesta", en el lloc número 24; el documental "Barraques": la ciutat oblidada", del programa "Sense ficció", en el lloc número 27; i les pel·lícules "Cocó. De la rebel·lia a la llegenda de Chanel" i "Va passar a Manhattan", en els llocs número 36 i 37, respectivament.

El consum sota demanda augmenta el 36% en relació amb fa un any

Les audiències als portals de la CCMA constaten que la sèrie "La Riera" continua sent el programa més seguit a la xarxa i torna a superar el milió de visionats, i que, aquest març, el consum de vídeos sota demanda ha augmentat un 36% en relació amb el març de l'any passat.

Al llarg del març, "La Riera" ha consolidat encara més el seu domini absolut. Lidera el rànquing de programes, amb un total d' 1.060.000 visionats. A més, 18 dels 20 vídeos més vistos del mes són capítols de la sèrie, amb una mitjana de 46.000 visionats per episodi. El rànquing de programes que encapçala "La Riera" continua amb "Bola de drac", la sèrie de més èxit del canal 3XL, que arriba als 434.000 hits. En tercer lloc se situen els Telenotícies, amb 383.000 hits, seguits dels vídeos del canal Super3 (gags de la família, "El món dels súpers", etc.) amb 267.000 hits. El rànquing es completa amb "Crackòvia", que arriba als 230.000; "APM?", amb 195.000; la sèrie "Kubala, Moreno i Manchón", amb 168.000; "Polònia", amb 162.000; "Mic 3", amb 145.000; i "30 minuts", amb 94.000.

El rànquing de vídeos més vistos mostra el domini aclaparador de "La Riera", que només deixa dues posicions per a altres produccions: el primer lloc, que és per a la cançó del Mic, amb més de 53.000 visionats; i el dinovè lloc, que aconsegueix "El perdó", el reportatge de producció pròpia del programa "30 minuts" sobre el conflicte basc, que supera els 42.000 hits.

D'altra banda, les dades globals de consum del març mostren un fort creixement del consum sota demanda, que arriba a les 385.000 hores, un 36% més que el març del 2011, que va ser de 282.000 hores. El consum de senyal en directe per internet també ha crescut i ha tingut un increment del 28%: 205.000 hores de consum, davant les 160.000 del març del 2011.

Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3

Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest març una valoració global de 8,02, la més alta de les cadenes generalistes, i la tercera, en conjunt, després del 33, la cadena líder del panel, que treu un 8,43, i de La 2, que treu un 8,36. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: La Sexta, un 7,88; TVE, un 7,72; Antena3, un 7,66; Cuatro, un 7,64, i Tele 5, un 7,30.

TV3 manté el lideratge en el grup d'espectadors més joves (dels 16 als 24 anys), amb un índex qualitatiu de 8,7, i colidera, amb La 2, el grup de les dones, amb una mitjana de 8,3. Per la seva part, el 33, la cadena líder d'aquest rànquing de valoració qualitativa, és la més ben valorada pels grups d'edat compresos entre els 25 i més de 55 anys, amb notable alt, en tots els casos.

Els 10 programes més ben valorats de TV3 aquest novembre, amb una nota igual o superior a 8 en una escala sobre 10, són "El gran dictat (9,1); "Espai Terra (8,9); "Sense ficció" (8,7); "30 minuts" (8,6); "Sota terra" i "Boscos" (8,5), i "APM?" (8,4).

Finalment, els 10 programes més ben valorats del 33 són "Tresors del món" i "Patrimoni de la Humanitat" (9,5); "60 minuts" (9,3); "Al vostre gust" i "Quèquicom" (9,1); "Thalassa" (9,0); "Valor afegit" (8,8); i "Òpera en texans" (8,7).
Anar al contingut