Solucions de les companyies aèries afectades per la vaga

La vaga sorpresa dels controladors ha obligat a tancar l'espai aeri a l'estat espanyol i s'han cancel·lat tots els vols als aeroports afectats per seguretat. No es poden fer enlairaments ni aterratges ni tampoc cap avió pot sobrevolar l'espai aeri no operatiu. A causa del caos i l'acumulació d'usuaris als aeroports, Aena recomana que no es vagi als aeroports i que es demani informació a la companyia aèria amb la qual s'hagi contractat el vol. Aena ha publicat a la seva pàgina web que "el restabliment del servei depèn de la voluntat dels controladors del trànsit aeri", i recomana fer reclamacions per tal de poder optar a possibles compensacions.
Solucions de les companyies aèries afectades per la vaga
Barcelona

Solucions de les companyies aèries afectades per la vaga

La vaga sorpresa dels controladors ha obligat a tancar l'espai aeri a l'estat espanyol i s'han cancel·lat tots els vols als aeroports afectats per seguretat. No es poden fer enlairaments ni aterratges ni tampoc cap avió pot sobrevolar l'espai aeri no operatiu. A causa del caos i l'acumulació d'usuaris als aeroports, Aena recomana que no es vagi als aeroports i que es demani informació a la companyia aèria amb la qual s'hagi contractat el vol. Aena ha publicat a la seva pàgina web que "el restabliment del servei depèn de la voluntat dels controladors del trànsit aeri", i recomana fer reclamacions per tal de poder optar a possibles compensacions.
Actualitzat
Els passatgers han començat a moure fils per rebre compensacions. (Foto: EFE)
Els passatgers han començat a moure fils per rebre compensacions. (Foto: EFE)
Aena

Davant de la situació de crisi als aeroports espanyols, Aena demana a totes les persones que tenien previst viatjar que no vagin als aeroports i que contactin amb ells a través del telèfon 902 404 704.

Companyies aèries


Les companyies aèries que operen des dels aeroports afectats estan informant els usuaris dels passos que cal seguir per canviar els bitllets dels vols cancel·lats o recuperar els diners.

- Iberia ha cancel·lat tots els vols fins, com a mínim, les sis del matí de diumenge, i ha facilitat dos telèfons d'informació (el 902 100 988 i el 902 400 500). A la seva pàgina web també explica com canviar vols afectats o demanar que es retornin els diners. Per als reemborsaments, l'aerolínia permet fer-los per internet en aquest enllaç: www.iberia.com/reembolsos/.

Pel que fa als viatgers que es troben en altres països, els telèfons que han d'utilitzar es poden consultar a www.iberia.com als apartats "Contacte" i "Ajuda".

- Ryanair ha cancel·lat vols també fins diumenge 5 de desembre. A la seva pàgina web permet canviar el bitllet o sol·licitar un reemborsament si el vol ha estat cancel·lat.

- Spanair informa de la llista dels seus vols cancel·lats i facilita els telèfons on trucar per canviar la data del bitllet o optar a un reemborsament de l'import.

- Vueling publica la llista de vols cancel·lats i facilita dades de com procedir amb els bitllets. També informa activament des del seu Twitter.

Rutes alternatives en tren i en vaixell

El gabinet de crisi també ha informat que està treballant en un pla alternatiu de transport per reforçar trens i autobusos i facilitar els desplaçaments dins de l'estat espanyol.

Renfe ha reforçat el transport de trens amb 9.460 places més per augmentar la capacitat en els desplaçaments entre les diferents ciutats espanyoles afectades.

Molts passatgers afectats que anaven a les illes Balears, on han tancat tots tres aeroports, tant a Mallorca, Menorca com a Eivissa, han optat pel vaixell. Trasmediterránea ha reforçat la flota per poder oferir més places.

Punts d'atenció i descans al Prat

El comitè de crisi de l'aeroport del Prat ha instal·lat set punts d'atenció i informació a les persones afectades, una zona de cura dels nadons amb bolquers i matalassos inflables i una zona de descans per a adults amb mantes i matalassos. Tres dels punts d'atenció s'han muntat a la T2, mentre que quatre més s'han obert a la T1, on personal de la Creu Roja i Aena proveirà d'aigua, menjar i atenció els ciutadans afectats.

D'altra banda, Aena ha habilitat la sala Catalunya de la T2 com a zona d'atenció als nadons amb bolquers i el vestíbul ferroviari de la T1 com a zona de descans amb matalassos i mantes perquè els viatgers que vulguin puguin descansar.