S. Schmindlkofer: "Amb un codi de barres i un mòbil es pot ajudar la gent d'Haití"

Amb un codi de barres de dues dimensions o QR i un mòbil intel·ligent n'hi pot haver prou per contribuir a ajudar la gent que ha patit el terratrèmol a Haití. Parlem amb Simone Schmindlkofer, la directora de Cause 2 Connect, perquè ens expliqui els detalls de la campanya humanitària "M-giving for Haiti".
S. Schmindlkofer: "Amb un codi de barres i un mòbil es pot ajudar la gent d'Haití"
Barcelona

S. Schmindlkofer: "Amb un codi de barres i un mòbil es pot ajudar la gent d'Haití"

Amb un codi de barres de dues dimensions o QR i un mòbil intel·ligent n'hi pot haver prou per contribuir a ajudar la gent que ha patit el terratrèmol a Haití. Parlem amb Simone Schmindlkofer, la directora de Cause 2 Connect, perquè ens expliqui els detalls de la campanya humanitària "M-giving for Haiti".
Karma Peiró Actualitzat
La directora de Cause 2 Connect, Simone Schmindlkofer (Foto: Karma Peiró)
La directora de Cause 2 Connect, Simone Schmindlkofer (Foto: Karma Peiró)
En què consisteix la campanya "M-giving for Haiti"?
Per tot el Mobile World Congress es poden veure pòsters a les parets i als estands amb un codi de barres QR o de dues dimensions de la campanya. Qualsevol persona pot escanejar-lo amb el seu telèfon intel·ligent i NeoMedia, encarregada d'aquesta tecnologia, donarà un euro a Internews, una ONG que en aquests moments està actuant a Haití per ajudar la gent que va patir el terratrèmol el mes passat.

Quina és la missió d'Internews?
Amb els diners que es recullin es crearà un programa de ràdio, anomenat "News You Can Use", l'objectiu del qual consisteix a informar d'on trobar les necessitats bàsiques, des de l'hospital més proper o la recollida de menjar o aigua.

Quantes empreses intervenen en la campanya?
NeoMedia, que proporciona la tecnologia dels QR; Internews, al lloc d'actuació; Unitymobile, que facilita que la informació de l'usuari particular arribi a NeoMedia, i nosaltres, Cause 2 Connect, que coordinem tota la campanya.

Només durarà els quatre dies del congrés?
Sí, és una experiència pilot per veure les possibilitats d'aquesta mena de campanyes humanitàries lligades a una tecnologia bastant nova en usos socials. NeoMedia ja fa una dècada que fa servir els QR en campanyes lligades a l'àmbit publicitari però volia traspassar el seu territori.

I què vol dir l'eslògan de la campanya: "Tothom hi guanya"?
Quan s'hi participa, el sistema et fa la pregunta de quins són els possibles usos socials que creus que podrien tenir els QR. La persona que enviï la millor resposta del dia pot guanyar 500 dòlars!

I quins usos creu vostè que tindran els QR en el futur?
Bé, la majoria de la gent no ha fet servir encara un QR, tot i que és molt senzill. I el Mobile World Congress és el lloc ideal per provar la viabilitat de la campanya. El mercat dels telèfons intel·ligents està en expansió i, en els propers anys, veurem com la tecnologia mòbil dóna suport o ajuda en causes humanitàries. Els QR poden ser una eina ràpida i senzilla de transmetre informació molt valuosa. Ens sorprendrem del que arribarem a fer.