Rania de Jordània llança a Barcelona una campanya mundial per a l'educació

La reina Rania de Jordània ha donat inici al Mobile World Congress de Barcelona a la campanya de recollida de firmes més àmplia que s'hagi fet mai. Amb el llançament de "1goal", el GSMA ha emprès l'acció de responsabilitat social corporativa més important que aquest sector hagi emprès mai, amb la participació d'operadors d'arreu del món i la FIFA, amb l'objectiu d'aconseguir finançament per a un objectiu rotund: 72 milions de nens no poden anar a l'escola, sobretot a l'Àfrica. La missió que la reina jordana es proposa té una data: l'any 2015 aquesta situació ha d'haver canviat.
Rania de Jordània llança a Barcelona una campanya mundial per a l'educació
janquim / Barcelona

Rania de Jordània llança a Barcelona una campanya mundial per a l'educació

La reina Rania de Jordània ha donat inici al Mobile World Congress de Barcelona a la campanya de recollida de firmes més àmplia que s'hagi fet mai. Amb el llançament de "1goal", el GSMA ha emprès l'acció de responsabilitat social corporativa més important que aquest sector hagi emprès mai, amb la participació d'operadors d'arreu del món i la FIFA, amb l'objectiu d'aconseguir finançament per a un objectiu rotund: 72 milions de nens no poden anar a l'escola, sobretot a l'Àfrica. La missió que la reina jordana es proposa té una data: l'any 2015 aquesta situació ha d'haver canviat.
Actualitzat
La reina Rania de Jordània. (Foto: EFE)
La reina Rania de Jordània. (Foto: EFE)
La campanya "1goal" té el suport d'esportistes i grans corporacions a més de líders polítics com la secretària d'Estat del govern nord-americà, Hillary Clinton. El que les companyies de telefonia mòbil fan és posar a disposició dels seus clients maneres variades d'accedir a la campanya i de fer-ne promoció, amb vídeos, anuncis i "widgets", per fer més fàcil que es pugui compartir el missatge i reenviar-lo fins que es puguin lliurar als principals dirigents mundials les firmes que demostrin la capacitat d'una acció d'abast global.

Però la reina ha anat més lluny i ha comminat les empreses que assisteixen al congrés mundial a treballar amb imaginació per dotar de capacitat l'anomenat "m-learning", les accions educatives a través dels mòbils.

Després de recordar que aquests aparells han salvat vides a Haití i que tenen un potencial és enorme, Rania s'ha preguntat com poden entendre els més desvalguts que els ciutadans facin despeses enormes en apostes mentre hi ha necessitats vitals sense cobrir.

Per això ha demanat que en les sessions d'aquests dies s'esmolin les idees per escampar eines de "m-learning", perquè es produeixin aparells més barats i es proporcionin connexions allà on fan més falta. De manera directa, els ha dit: "Vosaltres teniu el poder de transformar la vida de milions de nens arreu del món". Ha apel·lat a la noció de "justícia digital" i ha demanat que es facin tots els esforços, i ha promès que tornarà l'any vinent per comprovar amb els congressistes els passos que s'hagin fet i el grau de compliment dels compromisos adquirits. Els organitzadors han acceptat aquest repte amb entusiasme, en una sala de gom a gom que ha dedicat l'ovació més llarga que els professionals de la telefonia mòbil han dedicat a ningú.

El missatge era clar, la reina s'ha adreçat a un sector emergent perquè tingui en compte els desequilibris i contribueixi a minimitzar-los i ho ha fet amb senzillesa, amb frases gens solemnes i amb un estil que li ha permès dir-los sense embuts el que els ha vingut a comunicar: "Poseu un professor a la butxaca d'aquests nens".

A l'acte d'aquest matí també hi ha tingut un lloc de reconeixement el president del FC Barcelona, Joan Laporta, en virtut dels acords que aquest club manté amb l'Unicef i el suport a la campanya.