Prop de 20.000 persones consulten cada dia el web Feina Activa

Unes 20.000 persones consulten cada dia el portal Feina Activa del Departament de Treball, dos mesos llargs després de la seva estrena. Hi ha més de 65.000 persones registrades i, d'aquestes, gairebé 45.000 hi han deixat el "currículum vitae" confiats que, d'aquesta manera, els serà més còmode buscar feina, encara que no hi pot haver garanties que sigui més ràpid trobar-la.
Prop de 20.000 persones consulten cada dia el web Feina Activa
Barcelona

Prop de 20.000 persones consulten cada dia el web Feina Activa

Unes 20.000 persones consulten cada dia el portal Feina Activa del Departament de Treball, dos mesos llargs després de la seva estrena. Hi ha més de 65.000 persones registrades i, d'aquestes, gairebé 45.000 hi han deixat el "currículum vitae" confiats que, d'aquesta manera, els serà més còmode buscar feina, encara que no hi pot haver garanties que sigui més ràpid trobar-la.
Actualitzat
El nou web Feina Activa ja té més de 2.600 currículums i 1.600 ofertes laborals.
El nou web Feina Activa ja té més de 2.600 currículums i 1.600 ofertes laborals.
Al portal, hi consten ara mateix prop de 4.000 ofertes laborals. I de moment s'han produït 1.500 baixes, però no totes es deuen a l'èxit de la cerca, també n'hi pot haver que provinguin de gent que ha trobat feina per un altre procediment o que ha desistit d'usar el servei.

En tot cas, al director del Servei d'Ocupació de Catalunya, Joan Josep Berbel, les dades li semblen "prou bones" i, com explica al 3cat24, "demostren que la via digital també és útil".

La filosofia del web Feina Activa és aglutinar l'oferta pública i la privada i amb aquesta finalitat ja els consten més de 1.200 empreses que s'han adherit al projecte i que utilitzen el servei per oferir llocs de treball i buscar candidats.

A hores d'ara ja comptabilitzen més de 450.000 entrades, una xifra que semblaria demostrar l'interès per aquest canal digital com a procediment per buscar i oferir feina i que l'ha convertit en un dels serveis web més utilitzats del "sistema Gencat".

Ajudes als usuaris

Berbel destaca que és una experiència pionera a Espanya, inspirada en els portals similars d'Alemanya i França, i minimitza les incidències que es puguin produir.

Quan el 3cat24 va publicar-ne la informació, hi va haver comentaris expressant queixes amb la usabilitat. Des del SOC argumenten que és la primera vegada que una iniciativa d'intermediació com aquesta es posa en marxa. Admeten que és segur que hi ha detalls per millorar i que els seus equips tècnics hi treballen. Per aquest motiu hi ha un servei d'ajuda que atén els usuaris, tant per correu electrònic com des d'una eina de xat en directe que permet resoldre les dificultats de forma immediata.