Política Territorial i Obres Públiques també es llança a les xarxes socials

El govern sembla disposat a reforçar la seva presència a les xarxes socials i la prova n'és que diversos departaments emprenen iniciatives en aquest terreny. Després que Ensenyament o Treball ja s'hi abocat, arriba el torn de Política Territorial i Obres Públiques, un dels pesos pressupostaris de l'executiu.
janquim

Política Territorial i Obres Públiques també es llança a les xarxes socials

El govern sembla disposat a reforçar la seva presència a les xarxes socials i la prova n'és que diversos departaments emprenen iniciatives en aquest terreny. Després que Ensenyament o Treball ja s'hi abocat, arriba el torn de Política Territorial i Obres Públiques, un dels pesos pressupostaris de l'executiu.
Actualitzat
De moment, fa l'efecte que la finalitat no és tant la d'obrir una conversa com la de trobar un espai de comunicació adreçada als ciutadans i també als mitjans de comunicació.

Per això han obert una pàgina oficial al Facebook, des d'on transmeten notícies, que de moment no arriba al centenar de seguidors. Hi ha una porta oberta a la participació quan es convida a deixar-hi comentaris, però no s'informa encara del seguiment que se'n farà, és a dir, si tindran algun efecte més enllà de constar com a expressió dels ciutadans.

També s'activa un compte al Twitter, per actualitzar l'activitat informativa a partir de notes basades en la immediatesa que no excedeixin els 140 caràcters.

Servei públic i comunicació política

La intenció no és només de servei, perquè a banda de les notícies com l'obertura de carreteres, el Twitter també emet sobre intervencions del conseller, Joaquim Nadal. De manera que al servei públic s'hi suma una acció de caràcter més polític.

En realitat, a causa la novetat d'aquests usos d'això que sol anomenar-se eines del web 2.0, moltes administracions i institucions públiques tenen dubtes sobre l'enfocament, que sol decantar-se més cap a la comunicació que no cap al diàleg i que sol posar el servei públic barrejat amb la comunicació més política.

D'acord amb aquesta vocació informativa més que no pas conversacional, el departament també fa servir canals de vídeo i fotografia a més de renovar el seu blog.

Aquest blog es va fer públic al desembre passat i des d'aleshores, segons fonts del departament, ha tingut més de 25.500 visites, repartides en unes 5.000 visites al mes. Per ara, la millor audiència s'ha aconseguit durant el març, quan s'ha arribat a la xifra de 6.482.

A més, de manera personal, Joaquin Nadal manté des de fa unes quantes setmanes un arxiu de les seves publicacions, que remet a una galeria fotogràfica.

Estratègia del govern a la xarxa

L'acció del govern a les xarxes socials es desenvolupa a mesura que cada departament pren la decisió però no són activitats aïllades i, de fet, des de Difusió Corporativa i també des d'Atenció Ciutadana s'han elaborat normes d'estil comunes i es dóna suport tècnic als departaments que volen ser a les xarxes socials. És aquesta coordinació transversal la que fa creure que es tracta d'una estratègia àmplia de presència del govern a internet.

Recentment, a banda del web sobre Rodalia que ha aixecat un debat sobre les opcions complementàries dels ciutadans, el govern ha obert un web amb informació sobre les actuacions d'aquesta legislatura, endreçades de forma territorial, que ha suscitat les queixes de l'oposició.

NOTÍCIES RELACIONADES