Washington

Microsoft retira la seva oferta de compra a Yahoo

No hi haurà fusió entre Microsoft i Yahoo. El serial tecnològic de l'any ha acabat tal com havia començat, amb les dues companyies pel seu compte. El gegant informàtic ha decidit retirar l'oferta de compra pel portal d'internet després de tres mesos de negociacions. Yahoo no accepta l'increment de 5.000 milions de dòlars a l'oferta inicial i Microsoft no vol oferir més. Tot i la ruptura de les negociacions, el diàleg ha estat profitós i almenys s'evitarà una guerra oberta entre les dues companyies, ja que l'empresa de Bill Gates retira la seva amenaça de fer una opa hostil.

Actualitzat
Després de negociar durant tres mesos, Microsoft ha retirat la seva oferta de compra de Yahoo. El gegant informàtic ha pres aquesta decisió després que el portal d'internet no ha acceptat els 33 dòlars per acció que havia ofert la companyia. Aquesta xifra suposava un augment de 5.000 milions de dòlars en l'oferta.

L'anunci arriba després que s'especulés que les negociacions anaven per bon camí i podien concloure en una fusió amistosa. Finalment, però, les converses han fracassat. El president executiu de Microsoft, Steve Ballmer, ha enviat una carta al seu homòleg de Yahoo, Jerry Yang, on assenyala que la companyia fundada per Bill Gates havia augmentat la seva oferta. Yahoo, però, demana 37 dòlars per acció, un preu que Microsoft qualifica d'inacceptable.

Tot i la ruptura sembla que definitiva de les negociacions, de moment s'ha aconseguit evitar una guerra oberta entre les dues companyies. Microsoft no es planteja fer una opa hostil per comprar Yahoo, tal com havia amenaçat.

Objectiu: competir amb Google

Yahoo és el número 2 mundial en ingressos per publicitat a internet, un sector en plena expansió. Microsoft volia unir-se a Yahoo per poder competir amb Google, el líder indiscutible d'aquest sector.

Tot i això, els experts no descarten que Microsoft pugui tornar a intentar la compra, i a un preu molt més barat, si els directius de Yahoo no aconsegueixen millorar els seus resultats, ja que els títols de l'empresa podrien depreciar-se notablement.
Anar al contingut