Les mares blogueres se citen a la segona trobada Bloggers and Family a Barcelona

L'emprenedora Eva González explica que cada vegada hi ha més dones que es llancen a obrir negocis a internet per poder conciliar millor, uns projectes que sovint permeten als fills participar també de les decisions. Les mares blogueres, treballadores o no, tenen una cita aquest cap de setmana a la segona trobada Bloggers and Family, a Barcelona.
Les mares blogueres se citen a la segona trobada Bloggers and Family a Barcelona
Barcelona

Les mares blogueres se citen a la segona trobada Bloggers and Family a Barcelona

L'emprenedora Eva González explica que cada vegada hi ha més dones que es llancen a obrir negocis a internet per poder conciliar millor, uns projectes que sovint permeten als fills participar també de les decisions. Les mares blogueres, treballadores o no, tenen una cita aquest cap de setmana a la segona trobada Bloggers and Family, a Barcelona.
Irene Vaqué Actualitzat
Una dona treballant des del seu ordinador portàtil. (Foto: Reuters)

Una dona treballant des del seu ordinador portàtil. (Foto: Reuters)

Mare, bloguera i emprenedora. Aquest és un perfil cada vegada més habitual. Moltes professionals i mares busquen a internet una sortida laboral que els permeti una millor conciliació. Totes elles, i també les que només tenen un blog per fer tribu en un afer tan complex com la criança, tenen una cita aquest cap de setmana a la trobada Bloggers and Family (BAF13), que té lloc per segona vegada a Barcelona. La cita és aquest dissabte i diumenge al Valkiria Hub Space, un espai de "coworking" femení al Poblenou.

Aquestes mares (i pares, que també n'hi ha) tenen més flexibilitat d'horaris, però treballar des de casa no sempre vol dir dedicar més temps als fills, com admet una de les ponents de la trobada, la professora i emprenedora Eva González, que té diversos negocis a la xarxa. "Sovint estem amb ells però treballant", cosa que es tradueix freqüentment en més hores que si es treballa per compte aliè, diu. "Però també veiem que els fills s'involucren amb les seves mares en certes tasques del negoci, i això és ideal perquè estan aprenent activitats que, d'una altra forma, no coneixerien", afegeix. Empaquetar i gravar o editar fotografies, àudios i vídeos són les feines en què s'impliquen els fills.

Tot i la proliferació dels petits negocis amb mares blogueres al darrere, la llei continua un pas enrere. "La legislació és complexa, insegura, no s'adapta en res a les microempreses", es queixa González, que imparteix a BAF13 un taller sobre emprenedoria.

Començar un negoci a internet no requereix una gran quantitat de diners. "Hi ha negocis que comencen amb zero inversió", comenta, com ara els que ofereixen un servei a través d'un blog i de Facebook. Una inversió mínima es pot rendibilitzar en un termini d'entre sis mesos i un any. El que sí que aconsella González és invertir temps per "formar-se, informar-se i millorar els mitjans que s'utilitzen". "La formació empresarial és un dels aspectes que més descuida el petit emprenedor", explica.

La bona notícia és que les xarxes socials permeten obtenir una resposta ràpida. "És un món en què és fàcil començar i que t'acaba enganxat gràcies al 'feedback' tan immediat que s'aconsegueix", conclou González.

Una eina que pot ser molt útil a l'hora de vendre's a internet és LinkedIn, la xarxa social laboral per excel·lència. La "community manager" Sonia Larrotcha, que farà al BAF13 una xerrada sobre aquesta eina, destaca que és important "perdre la por a afegir-hi informació curricular, habilitats, foto i exemples dels treballs que s'han fet", perquè les empreses valoren més un perfil "amb la màxima informació rellevant i que demostri que és bo".

Linkedin, que té competidors com BranchOut, no ha de ser incompatible amb l'ús de Twitter o Facebook o també de xarxes més especialitzades, com Neomed, per a metges. El que està clar, segons Larrotcha, és que pot obrir portes.

En el seu cas, va començar a treballar pel seu compte després de patir assetjament laboral un cop va ser mare. "Vaig obrir el meu propi blog, que em va servir de catalitzador", diu, i es va formar en un nou camp. "Antics professionals amb els quals vaig treballar en altres empreses em van oferir projectes, afavorint que recuperés la confiança en la meva vàlua a nivell laboral", remarca l'autora del blog "Siendo madres", que té una àmplia experiència en el món de la formació i el màrqueting.

Larrotcha recorda que les mares, en general, "són un dels grups de consumidors més potents que hi ha al mercat" i, per tant, un dels objectius preferits de les empreses. Si són blogueres, a més, tenen altres capacitats que poden oferir al món laboral: "Han de ser constants, autodidactes, treballar diàriament la creativitat, la comprensió lectora, l'expressió escrita i el tractament d'imatges amb ordinador". És a dir, que el seu currículum "es veu enriquit" gràcies al fet de mantenir un blog en què també expressa i raona opinions i, per tant, demostra criteri.

Tot un potencial que es visualitzarà a BAF13. L'edició d'aquest any, en què participen més de 30 marques, s'ha obert al públic general i amplia i renova l'oferta d'espais infantils, amb contacontes, ioga, pintura, treballs manuals i joguines, entre d'altres. També hi ha tallers de nutrició o seguretat infantil i espais per a famílies múltiples. I, com a cloenda, una sessió de DJ per a tota la família.