França

Les associacions de consumidors de França es queixen que les empreses redueixen els productes i mantenen els preus

La crisi s'està notant també als prestatges dels supermercats, tant pel que fa als consumidors com a les empreses. Les associacions de consumidors francesos es queixen que les empreses han reduït la mida dels productes, però en canvi en mantenen el preu i l'aspecte de sempre. Tot i que estratègies com aquestes són legals al país veí, els consumidors se senten estafats. I ho associen a fórmules per fer front a la crisi. Tot plegat, ho ha descobert una prestigiosa revista francesa "60 milions de consumidors". A Catalunya, no hi ha constància de pràctiques similars.

Actualitzat

La prestigiosa revista francesa "60 milions de consumidors" assegura que les empreses han desenvolupat moltes estratègies per evitar pujar els preus. La publicació posa com a exemple un paquet de galetes d'una coneguda marca que ha passat de pesar 330 grams a 300 aquest estiu. Un altre mètode és canviar-ne els ingredients.

Els industrials, però, han volgut sortir al pas de les crítiques. L'empresa de galetes argumenta que, en una enquesta, els consumidors consideraven que el producte era massa calòric i en els darrers anys s'ha treballat per fer un producte que ho sigui menys. Aquestes estratègies són legals. Tot i que si els consumidors se senten estafats, això pot perjudicar la imatge de marca.

Anar al contingut