Barcelona

Renfe retira el tren avariat a Sants i restableix el servei de Rodalies

Renfe ha treballat tota la nit a l'estació de Sants per solucionar els problemes provocats per un tren que va arrossegar part de la catenària i va inutilitzar una via. El comboi va quedar encallat a la via 8 i va provocar un efecte dòmino que va acabar amb retards a gairebé totes les línies, en especial les de Vic, Manresa, Mataró i Bellaterra. L'accident va provocar una tarda molt complicada. Els usuaris critiquen no només el retard i les afectacions, sinó també la informació poc clara que se'ls facilitava. L'avaria se suma a la que al matí va deixar pràcticament incomunicat l'aeroport del Prat, que es va sumar involuntàriament a la vaga de taxistes.

Actualitzat

Les avaries semblen no venir soles a la xarxa de Rodalies de Renfe. Si divendres al matí un comboi s'avariava entre el Clot i Passeig de Gràcia, provocava retards a la línia 2 i obligava a modificar el recorregut de la C-7 i la C-10, a primera hora de la tarda un nou incident, en aquest cas a l'estació de Sants, causava problemes a un total de quatre línies: les de Vic, Manresa, Mataró i Bellaterra. Hi va haver retards d'entre 20 i 30 minuts que es van mantenir tot el dia.

L'avaria es va produir quan un tren que sortia de Barcelona cap a Ripoll va quedar enganxat a la catenària a l'estació de Sants. Eren dos quarts de cinc de la tarda i la incidència va obligar a circular en via única en el tram entre Sants i l'Hospitalet. Dues hores més tard es restablia el servei en el doble sentit de la marxa gràcies a un sistema de banalització. Això va permetre disminuir lleument l'afectació.

Els usuaris del comboi avariat van poder sortir pel seu compte perquè l'ultim vagó encara era al costat de les andanes, però tècnics d'Adif van decidir deixar el tren al mig de la via fins a la finalització del servei. Això va afectar la circulació de les línies C-1, C-3, C-4 i C-7 de Rodalies amb retards generalitzats, precisament a les línies que no havien quedat afectades per l'incident del matí, quan els trens de la línia 2 de Renfe de Sant Vicenç a Maçanet-Massanes van arribar a acumular fins a 25 minuts de retard.

Segona incidència del dia

Un comboi es va avariar entre el Clot i Passeig de Gràcia i l'avaria també va afectar la línia 10, de manera que Renfe va haver d'habilitar un tren llançadora del Prat de Llobregat a l'aeroport i un servei alternatiu per carretera entre l'Estació de França i l'aeroport. Les dificultats a l'estació de Sants, a més, es van veure agreujades per la vaga de taxistes.

El tren, procedent de Sant Celoni, va tenir una avaria mecànica poc abans de les vuit del matí i es va quedar aturat entre les estacions del Clot i el Passeig de Gràcia. Els passatgers del comboi afectat van ser transbordats a altres trens després de passar més de tres quarts d'hora dins del túnel sense rebre cap tipus d'informació, asseguren els usuaris afectats. Renfe, finalment, va poder retirar el tren avariat de les vies i els serveis van començar a normalitzar-se cap a dos quarts de deu del matí.

L'avaria també va afectar, tot i que en menys mesura, la línia 7 de Renfe. Els trens només van circular fins a Sant Andreu Arenal i els viatgers van haver d'enllaçar amb la línia 4 per poder continuar el trajecte. L'avaria de Renfe i la vaga dels taxistes es va deixar notar molt tant a l'estació de Sants com a l'aeroport de Prat, on hi va haver alguns incidents amb llargues cues a les parades d'autobusos.

Anar al contingut