L'afició hi posa el coll a les xarxes socials amb el lema "Remuntada"

La ciutat de Barcelona, com altres poblacions catalanes, es veu avui acolorida pel blau i el grana, ja que moltes persones han decidit anar a la feina amb aquesta indumentària o amb altres peces de vestir al·lusives als èxits del Barça. Si al "món real" la gent expressa el suport a l'equip de cara al repte d'aquest vespre davant de l'Inter, a les xarxes socials i, en general, a internet, el paisatge també es tenyeix de blaugrana i, sobretot, de missatges de confiança en la remuntada.
janquim

L'afició hi posa el coll a les xarxes socials amb el lema "Remuntada"

La ciutat de Barcelona, com altres poblacions catalanes, es veu avui acolorida pel blau i el grana, ja que moltes persones han decidit anar a la feina amb aquesta indumentària o amb altres peces de vestir al·lusives als èxits del Barça. Si al "món real" la gent expressa el suport a l'equip de cara al repte d'aquest vespre davant de l'Inter, a les xarxes socials i, en general, a internet, el paisatge també es tenyeix de blaugrana i, sobretot, de missatges de confiança en la remuntada.
Actualitzat
Aquest és el lema principal que consta en un web, creació d'un grup d'aficionats al Barça que treballen en una empresa de comunicació. Des d'aquest lloc es poden seguir tots els missatges emesos via Twitter que tinguin com a etiqueta les paraules "remuntada" o "passarem", entre d'altres. Les etiquetes o "hashtags" són un procediment que permet agrupar tot de missatges que tenen continguts comuns i només depèn de la voluntat dels mateixos usuaris, que han d'incorporar aquesta referència al final dels 140 caràcters que permet el Twitter.

Amb l'etiqueta "remuntada" ja hi ha centenars de missatges que tots els usuaris del Twitter poden veure. La gran majoria són mostres d'optimisme i de clar suport a l'equip que dirigeix Pep Guardiola. L'allau de missatges que han afegit aquest lema ha crescut des d'aquest matí i moltes persones informen d'aquesta manera de l'ambient que viuen allà on són. Resulta simptomàtic que molts usuaris expliquin que allà on treballen o estudien veuen moltes persones que duen posada la samarreta blaugrana, de manera que des de les xarxes socials s'actua com a mirall per reflectir el que passa als carrers.

Els joves impulsors del web de la remuntada hi han posat hores de son i feina, però, com expliquen al 3cat24, "ha valgut la pena per donar una visió optimista", un tipus de convicció del que ells anomenen "la nova generació blaugrana". Ahir mateix van lliurar a l'Oficina d'Atenció al Barcelonista més de 3.000 missatges de Twitter dirigits als jugadors, per animar-los a fer un gran partit aquest vespre.

Llista de cançons

Al web hi han penjat un cartell amb el mateix lema, que ja s'han descarregat més de tres mil persones, i que, per tant, deu estar penjat en finestres i cotxes de moltes persones. Una de les accions més originals d'aquests joves comunicadors ha sigut la creació d'una llista musical sobre la remuntada, amb diverses cançons que d'una o altra manera tenen relació amb el Barça, com "Viva la vida", de Coldplay. La llista és a Spotify i ja ha superat els dos mil clics d'usuaris d'aquest servei musical. 

Grups a Facebook

Al Facebook hi ha un grup amb el mateix eslògan. Els de "la remuntada" tenen prop de 24.000 seguidors adherits i reben missatges de suport de persones d'altres països, també italians que són d'equips adversaris de l'Inter. Entre altres materials de suport que circulen per internet ara mateix es pot accedir a un vídeo que apel·la a la connexió entre els jugadors de l'equip i els aficionats.

Però aquesta no és l'única iniciativa. Al mateix Facebook hi ha altres grups de suport que tenen molts seguidors. El grup "Ens hi deixarem la pell" compta amb més de 25.000 adherits i el grup "Jo crec en la remuntada" supera a hores d'ara els 43.000.

Canvis als perfils

Més enllà d'aquestes accions organitzades també s'ha produït un fenomen més espontani, basat en la imitació d'un gest al qual s'han sumat molts usuaris de les xarxes socials. Com se sap, en aquests llocs es disposa d'un perfil que inclou una fotografia. Moltes persones han preferit aquesta setmana, i avui sobretot, que la seva imatge de perfil sigui alguna referència al partit d'aquest vespre, o bé amb els colors del Barça o, tot sovint, amb la icona i el text que el FC Barcelona ha fet circular. Per això, el missatge "Ens hi deixarem la pell" apareix en moltes imatges de perfil, tant al Facebook com al Twitter.

El partit és a tres quarts de nou, però, a les xarxes socials, la impaciència s'exhibeix amb afirmacions contundents, la confiança s'encomana i s'escalfa l'ambient. Passi el que passi al vespre, durant tota la jornada internet viurà l'efecervescència blaugrana d'una manera especial, com es pot veure en el gràfic que il·lustra aquesta informació.