La Costa Brava fa 100 anys amb l'objectiu de posicionar-se com a destí del mercat turístic internacional

Les celebracions del centenari de la Costa Brava han començat aquest divendres al vespre amb una festa als jardins de Cap-Roig de Calella de Palafrugell. Fa 100 anys de la publicació d'un article de Ferran Agulló en què es referia per primera vegada al litoral gironí amb aquests termes i el Patronat de Turisme de la Costa Brava pretén aprofitar l'aniversari per rellançar la marca "Costa Brava" destacant-ne els valors de qualitat i tranquil·litat. A l'acte inaugural, Pep Cruz, Xavier Pujolràs, Victòria Pagès i Àngel Casas han fet lectures sobre l'evolució de la Costa Brava des dels primers turistes fins avui i ha acabat amb un concert de l'Orquestra Simfònica del Vallès i els germans Claret.
La Costa Brava fa 100 anys amb l'objectiu de posicionar-se com a destí del mercat turístic internacional
Calella de Palafrugell

La Costa Brava fa 100 anys amb l'objectiu de posicionar-se com a destí del mercat turístic internacional

Les celebracions del centenari de la Costa Brava han començat aquest divendres al vespre amb una festa als jardins de Cap-Roig de Calella de Palafrugell. Fa 100 anys de la publicació d'un article de Ferran Agulló en què es referia per primera vegada al litoral gironí amb aquests termes i el Patronat de Turisme de la Costa Brava pretén aprofitar l'aniversari per rellançar la marca "Costa Brava" destacant-ne els valors de qualitat i tranquil·litat. A l'acte inaugural, Pep Cruz, Xavier Pujolràs, Victòria Pagès i Àngel Casas han fet lectures sobre l'evolució de la Costa Brava des dels primers turistes fins avui i ha acabat amb un concert de l'Orquestra Simfònica del Vallès i els germans Claret.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

De Blanes fins a la frontera amb França. La denominació que l'escriptor Ferran Agulló va fer servir per referir-se en un sentit restringit a "La Veu de Catalunya", l'any 1908, aviat es va fer popular en un sentit més extens. Es va acabar convertint en una marca turística i el 1965 va prendre definitivament el caràcter de denominació oficial. Ara, amb motiu d'aquest centenari, el Patronat de Turisme de la Costa Brava, ha organitzat una sèrie d'actes per a tot l'any.

El tret de sortida ha estat un acte institucional als jardins de Cap-Roig, a Calella de Palafrugell, que ha comptat amb l'assistència de 2.000 convidats. La intenció del Patronat és rellançar internacionalment la marca Costa Brava com a destí de qualitat i per a tot l'any, i recuperar els valors que la van fer popular fa un segle. Segons ha destacat la directora del Patronat, Dolors Bataller, es tracta de fer notar que l'evolució que ha fet aquesta zona turística des de fa anys "la seguirà fent cap als valors de tranqui·litat, qualitat i gastronomia".

Durant tot l'any, es faran exposicions, es reeditaran llibres, es produirà un documental i es promourà una ruta de la Costa Brava i un menú gastronòmic que comptarà amb l'assessorament dels cuiners Ferran Adrià, Joan Roca i Jaume Subirós, i que se servirà als restaurants de la zona.

ÀUDIOS RELACIONATS