La CCMA disposada a debatre la supressió de la publicitat a les emissores de ràdio pública

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Albert Sáez, s'ha mostrat obert a la possibilitat que les emissores de la ràdio pública catalana deixin de tenir publicitat, sempre que el debat es faci "amb claredat i transparència". A la vegada ha proposat la creació d'una taula d'encontre del l'audiovisual català on el sector públic i el privat trobin la manera de repensar el model.
Barcelona

La CCMA disposada a debatre la supressió de la publicitat a les emissores de ràdio pública

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Albert Sáez, s'ha mostrat obert a la possibilitat que les emissores de la ràdio pública catalana deixin de tenir publicitat, sempre que el debat es faci "amb claredat i transparència". A la vegada ha proposat la creació d'una taula d'encontre del l'audiovisual català on el sector públic i el privat trobin la manera de repensar el model.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Sáez, que ha fet aquestes afirmacions en un dinar organitzat per la Cambra de Comerç, ha exposat un panorama de l'entorn definit per la digitalització i pel canvi ens els hàbits de consum. "Si els usuaris consumeixen els continguts d'una altra manera a nosaltres ens tocarà adaptar-nos a aquests canvis", ha dit. "Ara es va a veure futbol al cine, es llegeix el diari amb el mòbil i es mira la tele a l'ordinador".

Amb l'horitzó de la TDT, que a l'abril ha d'haver resolt el trànsit cap a la digitalització, Sáez ha situat la transformació com una oportunitat i ha proposat als nombrosos representants de les empreses que produeixen continguts audiovisuals que hi han acudit, la creació d'un marc de debat, una taula de diàleg, que permeti dissenyar noves fórmules d'aportació de valor i trobar un altre model de negoci, fent servir les marques més potents.

Ha apel·lat a la fortalesa d'un sector que representa el 4% del PIB i que dóna feina al 5% de la població activa per agrupar l'esforç d'empreses líders en drets esportius, producció, tecnologia i serveis amb el talent que sorgeix de les set universitats catalanes que ofereixen estudis vinculats a l'audiovisual.

Sector locomotora

"No sé com serà el futur de l'audiovisual i qui digui que ho sap no és de fiar", ha afirmat d'entrada. Tot seguit, sense fer pronòstics i "defugint les visions apocalíptiques" que anuncien una crisi sense precedents als mitjans de comunicació, ha assegurat que el sector pot ser una de les locomotores noves que ajudin a transformar l'economia del país.

Ha explicat que l'èmfasi tecnològic s'oblida de la importància del context social, ha renovat la vocació de servei públic de les empreses de comunicació de la CCMA i ha sostingut que el model de la televisió sense publicitat "no l'hem d'importar".

Però tot seguit s'ha mostrat obert a debatre amb la resta del sector radiofònic la possibilitat que les emissores públiques prescindeixin de la publicitat, i s'ha referit a aquesta opció amb una frase que ha sorprès alguns dels presents: "tal com ens ho  mana el Parlament". En realitat, citava la disposició addicional segona de la llei de la CCMA, un text legal aprovat l'any 2007 però al qual des de la CCMA no s'havia fet cap referència tan explícita. L'al·lusió, per tant, no era provocada per cap resolució recent, sinó que posava al descobert una voluntat que la CCMA ha volgut compartir avui amb el conjunt del sector audiovisual. Amb el matís que "aquest debat s'ha de fer d'una manera clara i transparent".

VÍDEOS RELACIONATS