janquim

Internet aplega recursos molt variats sobre el Mundial de futbol

El Mundial de Futbol ja ha començat i a internet es multipliquen els recursos que hi fan alguna referència, de manera que es fa gairebé impossible aplegar-los tots, però aquí se'n recullen uns quants que demostren que aquest esdeveniment esportiu té molts reflexos a les xarxes.

Actualitzat
El vídeo de la cançó oficial ha tingut desenes de milers d'espectadors internautes i el lloc oficial de la FIFA també té el seu compte a Twitter, des d'on es poden seguir les informacions actualitzades que l'organització consideri més rellevants. Però els usuaris d'aquest servei de microblogging on els missatges no poden excedir dels 140 caràcters també hi tenen a dir. N'hi ha prou de buscar l'etiqueta #wc2010 per estar al cas de tot allò que els aficionats vulguin dir.

Fins i tot els jocs han adaptat algun aspecte de cara al Mundial de futbol. El popular joc de pòquer que Zynga té a Facebook ha tret des de fa poc dies un nou accessori: totes les banderes de les seleccions que participen a la copa de Sud-àfrica perquè els jugadors de cartes puguin fer saber als seus contrincants de partida a quina donen suport.

Jocs, apostes i mapes

L'afició també s'ha abocat aquests dies al joc en línia Comunio, un clàssic que permet als usuaris fer de manàgers del seu club fictici i guanyar o perdre en funció de la cotització dels jugadors que hagi fitxat. Aquesta cotització dependrà de la puntuació que els jugadors obtinguin en els seus partits reals i Comunio no ha perdut l'oportunitat de presentar una versió especial per al Mundial de Futbol.

Qui vulgui experiències més fortes sempre pot provar de jugar-se els diners en alguna de les cases d'apostes que hi ha a internet o provar sort en algun dels webs que prometen l'emissió per internet de tots els partits.

Google també s'ha volgut afegir a la festa. D'una banda, com es pot veure a la il·lustració, quan es fa una recerca relacionada amb el Mundial, el nom de l'empresa canvia i les lletres de Google diuen: "Gooooooooooal!".

A més, si des de Google Maps es visiten els estadis on es faran els partits, amb l'eina Street View es pot observar l'interior d'aquestes instal·lacions esportives. A més, hi ha un vídeo que recull imatges recreades en tres dimensions de tots els estadis. 

A favor que Espanya guanyi o perdi

Les xarxes socials també són l'indret ideal per a l'expressió de suports als equips. Una recerca a Facebook dóna com a resultat uns quants grups que animen la selecció espanyola, sense que n'hi hagi cap que de moment tingui un nombre de seguidors que vagi més lluny dels pocs milers, encara que un d'ells aspira a aplegar un milió d'aficionats.

Però els grups que s'hi oposen encara són més minoritaris, tot i que la seva existència és l'indici d'una certa discussió. Hi ha almenys un grup que no confia que la selecció entrenada per Vicente del Bosque guanyi i n'hi ha un altre que de forma directa prefereix que Espanya perdi tots els partits.

L'intent d'associar aquesta selecció al color de la samarreta, amb el sobrenom de "la Roja", tot i que ha trobat fortuna en un grup de Facebook, crea confusió, perquè la selecció xilena també es coneix d'aquesta manera. A Twitter, l'etiqueta corresponent aplega missatges de suport a totes dues seleccions.
Anar al contingut