Barcelona

Interior eliminarà a partir del març el límit dels 80 km/h i l'apujarà fins als 90 o els 120

La Conselleria d'Interior ha anunciat modificacions en l'anomenada "zona 80". A partir de l'1 de març, se suprimirà la prohibició de circular a més de 80 km/h als accessos a Barcelona i s'aplicaran velocitats d'entre 90 km/h i 120 km/h. La derogació, però, no serà total. El límit de 80 km/h es mantindrà en 25 dels 78 quilòmetres on fins ara s'aplicava. El conseller d'Interior, Felip Puig, ha justificat que es mantingui la limitació en alguns trams d'accés a Barcelona per raons d'adequació i transició entre zona urbana i interurbana, ja que es tracta precisament dels punts situats just a l'entrada de la capital catalana.

Actualitzat
La Conselleria d'Interior ha anunciat que es passarà del sistema rígid actual dels 80 km/h de velocitat màxima, a la primera corona de Barcelona, a un model de límits variables en funció de la contaminació, de la fluïdesa del trànsit o de l'hora del dia.

A partir d'aquesta setmana o la que ve, s'eliminarà l'actual limitació a 80 km/h en els trams d'arribada o sortida de Barcelona que ja es regeixen per la "velocitat variable": l'autovia de Castelldefels (C-31) i l'autopista del Garraf (C-32), on els panells lluminosos que actualment no passen de 80 km/h podran arribar fins als 100 o els 120 en funció del tram.

Posteriorment i fins l'1 de març, s'aniran retirant la majoria de senyals fixos que limiten la velocitat a 80 en les altres vies d'entrada a Barcelona com l'A-2 -que tindrà trams de 100 i de 80-, l'AP-2 -amb trams de 120 i 100-, la C-16 -amb trams de 90 i 80-, la C-58 -que es mantindrà en els 80 perquè està en obres-, els túnels de sortida de la B-20 -de 100 a 80- i la C-31 a Badalona -que tindrà trams de 120 i de 80.

En total, dels 78 quilòmetres que fins ara tenien el límit dels 80, dues terceres parts passaran a tenir limitacions superiors. Altres 25 quilòmetres mantindran el límit com fins ara en tractar-se de trams de transició entre zones urbanes i interurbanes.

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha explicat que aquest canvi serà gradual i s'anirà aplicant en els pròxims quatre anys de forma progressiva i en funció de l'escenari econòmic. Tindrà un cost aproximat de sis milions d'euros. Puig justifica les modificacions perquè es tracta "d'un compromís electoral. Complim allò que vàrem prometre en unes eleccions. Deixi'm recordar les paraules del president de la Generalitat al debat d'investidura. Artur Mas, que aleshores encara no era el president de Catalunya, va prometre en els seu discurs: 'S'eliminarà la limitació indiscriminada dels 80 km/h en les àrees d'accés a Barcelona'. Per tant, estem donat resposta a un compromís de govern".

El titular d'Interior ha negat que aquests canvis puguin suposar un increment de la sinistralitat. Felip Puig ha deixat entendre que amb aquesta qüestió s'ha fet molta demagògia. El conseller ha explicat que en la zona 80 s'ha passat dels 32 morts o ferits greus el 2009 a 45 el 2010 i ha afegit que a la resta de Catalunya, on no hi ha zona 80, la xifra de sinistres ha disminuït. En aquest sentit, Puig, referint-se al tripartit, s'ha preguntat per què no van aplicar la zona 80 a tot Catalunya si era la panacea en la lluita contra els accidents

La Generalitat també implementarà abans que acabi aquesta legislatura el control dinàmic a totes les entrades a Barcelona. La primera, segons Felip Puig, podria ser la B-23.

Mentre no s'hagi completat aquesta reforma, se seguirà multant els infractors. Per això, el conseller d'Interior ha demanat als conductors que segueixin obeint el límit fixat en els panells lluminosos o en els senyals de trànsit, perquè són vigents fins que s'hagin canviat.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut