París

França suprimeix la publicitat de la televisió pública en la franja nocturna

Els anuncis publicitaris ja no es colaran a les llars franceses a través de la televisió pública. Aquesta situació, idíl·lica per alguns espectadors, és una realitat a partir d'aquest diumenge al vespre, quan entrava en vigor la reforma del sector audiovisual aprovada a l'octubre pel govern de Nicolas Sarkozy. Els anuncis desapareixen primer de la franja nocturna i a poc a poc aniran abandonant tota la graella. Els treballadors protesten perquè creuen que això servirà per desmantellar la televisió pública. En canvi, el govern francès creu que servirà per accentuar el servei públic.

Actualitzat
La publicitat ha abandonat aquesta nit la graella de la televisió pública francesa en entrar en vigor la reforma de Sarkozy que estableix la desaparició de la publicitat a la televisió pública francesa entre les vuit del vespre i les sis del matí aquest gener. Els anuncis aniran desapareixent a poc a poc i el 2012 cap programa, informatiu o pel·lícula tindrà interrupcions publicitàries.

La mesura té el rebuig dels treballadors de les cadenes de televisió públiques franceses, que han convocat accions de protesta. Els sindicats creuen que Sarkozy intenta desmantellar la televisió pública i temen retallades de personal. La reforma també ha estat criticada pel sector de la premsa i la ràdio, que creuen que ara la publicitat es concentrarà en la televisió privada.

Tot i les reticències que arriben de diferents bandes, Sarkozy ha tirat endavant una reforma que creu que servirà per accentuar el servei públic de la televisió pública de França. Considera que així l'allibera de la pressió dels índexs d'audiència i dels condicionaments comercials.

El fet és que la reforma de Sarkozy obliga a redistribuir el pastís de la publicitat a la televisió i també a compensar les cadenes televisives públiques de França. Per això, les privades pagaran a l'executiu un 3% dels seus beneficis per publicitat, hi haurà taxes per als operadors de telefonia mòbil i d'internet i els ciutadans continuaran pagant un cànon anual. Es calcula que la televisió pública francesa deixarà d'ingressar uns 450 milions d'euros.

Amb la reforma, també hi haurà altres canvis a les televisions privades. Per exemple, es permetrà un segon tall publicitari a les pel·ícules i s'augmentaran de sis a nou minuts per hora de mitjana els minuts màxims d'anuncis permesos.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut