Foment compleix amb les rodalies de Madrid mentre a Barcelona només inverteix el 10% del previst

Les xarxes de rodalies de Barcelona i de Madrid creixen a un ritme diferent, tant pel que fa a inversions com a serveis i passatgers. A Madrid, el ministeri de Foment està complint un pla valorat en 5.000 milions d'euros. A Barcelona, mentrestant, les inversions no arriben al 10% del previst i hi ha importants mancances de connexió com ara a la nova terminal de l'aeroport del Prat. Aquest ritme desigual d'inversions explica que, en l'últim any, mentre que a Madrid ha crescut el nombre de passatgers, a Barcelona s'ha reduït.
Foment compleix amb les rodalies de Madrid mentre a Barcelona només inverteix el 10% del previst
Barcelona/Madrid

Foment compleix amb les rodalies de Madrid mentre a Barcelona només inverteix el 10% del previst

Les xarxes de rodalies de Barcelona i de Madrid creixen a un ritme diferent, tant pel que fa a inversions com a serveis i passatgers. A Madrid, el ministeri de Foment està complint un pla valorat en 5.000 milions d'euros. A Barcelona, mentrestant, les inversions no arriben al 10% del previst i hi ha importants mancances de connexió com ara a la nova terminal de l'aeroport del Prat. Aquest ritme desigual d'inversions explica que, en l'últim any, mentre que a Madrid ha crescut el nombre de passatgers, a Barcelona s'ha reduït.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La xarxa de Rodalies, a Barcelona, té 467 quilòmetres de vies i la utilitzen, de mitjana, 400.000 persones cada dia d'una població de cinc milions i mig. Cercanías, a Madrid, té gairebé 100 quilòmetres menys de vies, però la fan servir 900.000 persones diàries per a una població de 6,7 milions.

El fet que a Madrid la xarxa de trens de rodalies tingui més del doble de passatgers diaris s'explica per diverses causes, però sobretot per les diferències de les inversions i de la xarxa resultant. Per exemple, mentre que a Barcelona el tren arriba a la terminal antiga de l'aeroport per la mateixa estació que l'any 1975 i no arriba el metro, a Barajas, no només es pot accedir en metro sinó que des del setembre de l'any passat hi ha en funcionament una nova línia de tren que connecta el centre de la ciutat amb la nova T4. A Barcelona, totes aquestes infraestructures estan esperant. El metro hi arribarà previsiblement al Prat el 2014. Per al tren, no hi ha encara data ni finançament.

Pel que fa a altres millores, del Pla de Rodalies (2008-2015), pressupostat en 4.000 milions d'euros, només se n'ha executat un 7%. A Madrid, el Pla de Rodalies té un pressupost de 5.000 milions d'euros i, ara per ara, els terminis de les obres de millora sí que s'estan complint.

VÍDEOS RELACIONATS