Entra en funcionament la línia de mercaderies Barcelona-el Morrot-Figueres d'ample europeu

Aquest migdia s'estrena el corredor de mercaderies que unirà el port de Barcelona amb França, que farà servir, en alguns trams, la via del tren d'alta velocitat. La posada en marxa d'aquest corredor de mercaderies permetrà connectar la capital catalana amb França i Itàlia sense haver de fer l'aturada a Portbou per al canvi de via i permetrà potenciar el transport de mercaderies per ferrocarril, en detriment del que es fa per carretera.
Entra en funcionament la línia de mercaderies Barcelona-el Morrot-Figueres d'ample europeu
Barcelona

Entra en funcionament la línia de mercaderies Barcelona-el Morrot-Figueres d'ample europeu

Aquest migdia s'estrena el corredor de mercaderies que unirà el port de Barcelona amb França, que farà servir, en alguns trams, la via del tren d'alta velocitat. La posada en marxa d'aquest corredor de mercaderies permetrà connectar la capital catalana amb França i Itàlia sense haver de fer l'aturada a Portbou per al canvi de via i permetrà potenciar el transport de mercaderies per ferrocarril, en detriment del que es fa per carretera.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Després que diumenge s'inaugurés el tram de gran velocitat que connecta Figueres i Perpinyà, a partir d'ara també es retalla la distància de les mercaderies entre Catalunya i França. I és que s'inaugura la línia de mercaderies per ample a internacional que connecta el port de Barcelona amb la frontera francesa. El primer tren sortirà a les tres de la tarda del Morrot, al port, cap a Lió.

Amb aquest corredor es respon a una vella reivindicació, ja que des de Catalunya es considera una infraestructura que impulsarà l'expansió econòmica del país. Té 168 quilòmetres de llargada, dels quals 92 es fan gràcies a la instal·lació d'un tercer carril que permet adaptar la via d'ample convencional a l'ample europeu. Els altres 76 aprofitaran el traçat de la línia d'alta velocitat que s'està construint entre la capital catalana i la frontera francesa.

Com el TGV, aquesta línia entrarà a França pel túnel del Pertús. Les obres per adaptar la línia a l'ample internacional han suposat una inversió de 337 milions d'euros.

VÍDEOS RELACIONATS