janquim

Els partits esmolen les eines digitals per començar la campanya oficial

Els partits ja tenen a punt la seva campanya digital i avui ensenyen les últimes peces dels seus paquets d'eines per al ciberactivisme.

Actualitzat
Un joc per a CiU

La campanya de CiU incorpora des d'avui una altra innovació vinculada a l'ús de les noves tecnologies basades en internet. Aquesta vegada es tracta d'un joc, associat a la xarxa social Facebook, que permet actuar com a membre de l'equip de campanya d'aquesta coalició i atendre els simpatizants, anomenats cativistes, en referència a la la xarxa social pròpia que CiU va posar en marxa fa uns quants mesos.

Vídeo dels joves al PSC

Per la seva banda, el PSC ha presentat avui el vídeo de campanya que han elaborat les joventuts d'aquest partit. Un dels detalls d'interès d'aquesta formació és la seva presentació del programa electoral, que permet fer-ne lectures especialitzades en funció de l'interès de cada ciutadà que el consulti.

Opcions de participació a la campanya d'ERC

Esquerra Republicana proposa que els que vulguin participar en la campanya trobin diverses maneres de fer-ho, en funció del temps de què disposin. Qui només hi vulgui dedicar un minut pot personalitzar el seu avatar, compartir un enllaç o difondre un compte de Twitter, i qui disposi de mitja jornada pot fer un espot electoral, i entremig hi ha tot d'opcions des dels cinc minuts fins a una hora, per mesurar el grau de compromís.

El programa del PP

En contrast, el procediment de participació del PPC exigeix un registre previ. Aquest partit ha estat l'últim que ha penjat a internet el seu programa electoral, però avui ja l'ha inclòs al seu web, en format PDF, perquè pugui ser llegit i difós pels seus simpatitzants.

La resposta d'ICV-EUiA

A ICV-EUiA han creat un arxiu específic per respondre a la pregunta sobre què han fet els seus diputats amb el vot que van rebre la darrera vegada. I amplien el gruix de la seva xarxa social de suport al cap de llista per Barcelona.

Les eines de Ciutadans


Ciutadans té a punt les eines de cibercampanya , i a més manté actiu el seu procediment per acceptar donacions a través d'internet.

Totes les campanyes digitals

La campanya digital es basa en un seguit d'eines, com ara galeries fotogràfiques, canals de vídeo o presència a les xarxes socials. Els enllaços a aquests recursos de totes les candidatures que tenen representació parlamentària es troben des d'avui en un apartat de la secció especial que el 3cat24 dedica a aquesta campanya.

També es pot saber què tenen previst aquestes formacions perquè ho expliquen els seus màxim responsables, responent a un qüestionari comú. L'han contestat Jordi Cuminal (CiU), Jordina Freixanet (PSC), Ignasi Llorente (ERC), Juan Milián (PPC), Marc Rius (ICV-EUIA) i Jordi Cañas (C's).
Anar al contingut