Els castelleres diuen "no" a la publicitat a la roba però aposten per debatre-ho els pròxims mesos

El món dels castells ha adquirit un notable impuls en els últims temps i això ha fet guanyar pes a la possibilitat d'una nova via de finançament: el patrocini. A Tarragona, aquest dissabte, hi ha hagut l'assemblea de les colles castelleres amb aquest debat sobre la taula. La reunió ha acabat amb l'acord, per àmplia majoria, de no incorporar, de moment, l'opció de dur publicitat a la camisa. Tot i això, els representants de les colles han reconegut que volen obrir un procés participatiu durant els pròxims mesos on es parli sobre els valors socials en el món casteller i el finançament de les colles. El debat és obert.
Els castelleres diuen "no" a la publicitat a la roba però aposten per debatre-ho els pròxims mesos
Barcelona

Els castelleres diuen "no" a la publicitat a la roba però aposten per debatre-ho els pròxims mesos

El món dels castells ha adquirit un notable impuls en els últims temps i això ha fet guanyar pes a la possibilitat d'una nova via de finançament: el patrocini. A Tarragona, aquest dissabte, hi ha hagut l'assemblea de les colles castelleres amb aquest debat sobre la taula. La reunió ha acabat amb l'acord, per àmplia majoria, de no incorporar, de moment, l'opció de dur publicitat a la camisa. Tot i això, els representants de les colles han reconegut que volen obrir un procés participatiu durant els pròxims mesos on es parli sobre els valors socials en el món casteller i el finançament de les colles. El debat és obert.
Actualitzat
Vista aèria d'una actuació dels Castellers de Vilafranca (Foto d'arxiu)

Vista aèria d'una actuació dels Castellers de Vilafranca (Foto d'arxiu)

La inclusió dels castells a la llista del patrimoni immaterial de la humanitat de la Unesco i la realització d'una sèrie d'actuacions memorables en què s'han arribat a fer uns registres que se situen entre els més alts de la història castellera han posat el món casteller en voga però també han obert el debat sobre la inclusió de publicitat a la roba com a forma de finançament.

La polèmica va començar després d'una publicació a "El Punt" que informava que els Castellers de Vilafranca tenien la intenció d'incorporar publicitat a la seva camisa. Llavors, les diferents colles castelleres es van anar pronunciant sobre aquesta possibilitat de publicitat a la roba dels castellers.

Els Castellers de Vilafranca van publicar ràpidament un comunicat oficial en el qual desmentien aquesta informació i afirmaven que no havien mantingut reunions amb cap empresa per tractar aquesta possibilitat, i que tampoc havien rebut "ofertes en ferm per part de cap marca publicitària en aquesta línia".

Diferents opinions en el món casteller

La possible inclusió de publicitat a la roba ha dividit el món casteller, que es debat entre mantenir els elements tradicionals o introduir-ne de nous, com altres tipus de patrocini, semblants als que es fan en els equips esportius.

El món casteller no és totalment aliè a qualsevol forma de patrocini, ja que 58 de les colles de Catalunya compten amb un acord amb Estrella Damm, a canvi de la col·locació de pancartes durant les actuacions. El conveni té vigència fins a finals de l'any que ve.