La pitjor tragèdia ferroviària a Espanya des del 1944 i el primer accident mortal en una línia d'alta velocitat

La pitjor tragèdia ferroviària a Espanya des del 1944 i el primer accident mortal en una línia d'alta velocitat
Madrid

La pitjor tragèdia ferroviària a Espanya des del 1944 i el primer accident mortal en una línia d'alta velocitat

Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Amb almenys 78 morts, el descarrilament del tren Alvia a Galícia l segon accident ferroviari més greu de la història d'Espanya. També s'ha convertitat en el primer mortal en una línia d'alta velocitat espanyola i el més greu d'aquest any al món. L'última tragèdia ferroviària a l'Estat va ser l'atropellament d'un grup de joves a Castelldefels la nit de la revetlla de Sant Joan del 2010.

El sinistre més gran fins ara el va protagonitzar un altre tren que anava a Galícia. Va ser el 1944 a Torre del Bierzo, a Lleó, quan un tren correu exp'res va xocar amb una locomotora en maniobres. Els càlculs estimatius són que hi van morir unes 500 persones, però el règim franquista va silenciar l'accident. Renfe va informar de 78 morts i 75 ferits.
 
El fins ara segon més greu va ser el 1972, quan 77 persones van morir en descarrilar un comboi que anava de Cadis a Sevilla. El tren va xocar frontalment amb un altre després de sortir de l'estació d'El Cuervo, a Sevilla, tot i que la senyalització ho prohibia. Alguns mitjans locals van elevar el balanç a 86 morts.

Adif, que ha obert una investigació pels fets, ha confirmat d'altra banda que l'accident de Santiago és el primer amb morts en una línia d'alta velocitat. El tram on han passat els fets, Ourense-Santiago-La Corunya, es va inaugurar fa dos anys i mai no hi havia hagut cap accident.
 
El tren Alvia sinistrat podia superar els 200 quilòmetres per hora.

VÍDEOS RELACIONATS

GALERIES RELACIONADES