El TSJC suspèn l'últimàtum per implantar el castellà com a llengua vehicular a l'escola mentre resol el recurs

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha suspès l'ultimàtum de dos mesos que va donar al Departament d'Ensenyament de la Generalitat per implantar el castellà com a llengua vehicular a les escoles, mentre resol el recurs de la Generalitat en contra.
El TSJC suspèn l'últimàtum per implantar el castellà com a llengua vehicular a l'escola mentre resol el recurs
Barcelona

El TSJC suspèn l'últimàtum per implantar el castellà com a llengua vehicular a l'escola mentre resol el recurs

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha suspès l'ultimàtum de dos mesos que va donar al Departament d'Ensenyament de la Generalitat per implantar el castellà com a llengua vehicular a les escoles, mentre resol el recurs de la Generalitat en contra.
Actualitzat
Imatge d'arxiu de dues noies durant un dictat de català en una classe

Dues noies durant un dictat de català en una classe

La sala contenciosa administrativa de l'alt tribunal català ha decidit, d'ofici, suspendre temporalment l'ultimàtum que va donar a la Generalitat, tot i que el govern no ho havia demanat expressament el seu recurs, on es limita a defensar que el model d'immersió lingüística és plenament constitucional.

Així doncs, el termini de dos mesos que el TSJC va donar a la Generalitat s'atura mentre l'alt tribunal resolgui el recurs d'Ensenyament contra l'execució de la sentència del Tribunal Suprem que estableix que el castellà ha de ser també llengua vehicular a les escoles, d'acord amb la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut.

En el seu recurs, la Generalitat considera que el model permet el domini de totes dues llengües, a més de "garantir la cohesió social". El departament també defensa que és un model avalat constitucionalment -fent referència a una sentència del Tribunal Constitucional del 1994, que dóna suport al model lingüístic tenint en compte que la situació de la llengua catalana era "clarament i indiscutiblement inferior" i, per tant, aquesta havia de ser "el centre de gravetat" de l'ensenyament.

La sentència del Suprem establia que era competència de la Generalitat decidir la distribució de totes dues llengües, cosa que, segons el govern català, ja es compleix tot aplicant l'actual sistema d'immersió lingüística.