janquim

Creen Electoralia com a plataforma per analitzar l'opinió electoral dels catalans

Electoralia és una altra eina d'anàlisi per avaluar de quina manera la campanya electoral es reflecteix a la xarxa catalana. L'ha creat un equip de joves professionals de la comunicació, liderats per Valentí Sanjuan, que pretén que pervisqui més enllà del 28 de novembre.

Actualitzat
Electoralia busca informació de manera activa per detectar de quina manera els continguts relacionats amb la campanya es traslladen als mitjans d'internet. Per això, fa cerques en més de 500 blogs, a banda de videoblogs, la comunicació oficial dels partits i la conversa que hi ha al Twitter.

Tot aquest material és indexat i exposat al web en un espai visible on s'endreça de manera cronològica però que permet consultes molt variades.

A més, inclou un qüestionari que suposadament ajuda les persones a saber amb quin partit podrien simpatitzar i una enquesta que no serveix encara per saber l'estat d'opinió de la ciutadania, però sí quins partits són més actius a la xarxa. Avui mateix, la candidatura de Joan Laporta queda molt per damunt del Partit Popular, per citar-ne un exemple que posa de relleu que aquesta mena d'enquestes solen ser menys fiables perquè en el camp dels "enquestats" no hi ha exactament una representació de la societat.

Altres eines

Fora d'aquest inconvenient, Electoralia acosta la política als ciutadans amb l'anàlisi sostinguda de la presència de continguts sobre les eleccions i contribueix a una observació profunda dels debats que es mantenen a internet. Ja fa setmanes que han aparegut diversos paquets de recursos i observadors que avaluen la realitat electoral en l'entorn digital.

La mateixa conversa al Twitter sobre les eleccions pot ser supervisada amb dues eines específiques com ara Tuiter.net i Skolti, i amb dues més que amplien la mirada més enllà de les eleccions, com ara Umap i Twit.cat.

Municipals i legislatives

Un tret significatiu d'Electoralia és la seva decisió de superar la data de les eleccions per convertir-se en un instrument habitual. Per això, Sanjuan ja ha anunciat que a les eleccions municipals i legislatives comptaran amb la seva presència. Entre elecció i elecció, el web pretén mantenir l'interès amb la seva observació de la realitat política del país.

Electoralia, que inclou publicitat dels partits polítics, ha estat madurant durant més de tres mesos i s'ha presentat aquest dilluns al migdia en un acte a l'Auditori Blanquerna de Barcelona, que ha consistit en un debat sobre la transparència en els mitjans de comunicació.



Anar al contingut