Charles Dickens i un text sobre els castellers, a les proves de competències bàsiques de sisè de Primària

Un total de 71.545 alumnes catalans de sisè de Primària se sotmeten a les proves de competències bàsiques. Durant el primer dia de proves s'han examinat de matemàtiques i català. Un text adaptat de la novel·la "David Copperfield", de Charles Dickens, i un altre sobre els valors que transmeten els castells a partir de la declaració de Patrimoni Cultural de la Humanitat per la Unesco han centrat la prova de competències bàsiques de català. En matemàtiques, els alumnes s'han hagut d'afrontar a diversos problemes de càlcul mental i geometria.
Charles Dickens i un text sobre els castellers, a les proves de competències bàsiques de sisè de Primària
Barcelona

Charles Dickens i un text sobre els castellers, a les proves de competències bàsiques de sisè de Primària

Un total de 71.545 alumnes catalans de sisè de Primària se sotmeten a les proves de competències bàsiques. Durant el primer dia de proves s'han examinat de matemàtiques i català. Un text adaptat de la novel·la "David Copperfield", de Charles Dickens, i un altre sobre els valors que transmeten els castells a partir de la declaració de Patrimoni Cultural de la Humanitat per la Unesco han centrat la prova de competències bàsiques de català. En matemàtiques, els alumnes s'han hagut d'afrontar a diversos problemes de càlcul mental i geometria.
Redacció Actualitzat
Els alumnes de sisè de Primària fan les proves de competències.

Els alumnes de sisè de Primària fan les proves de competències.

La primera prova que han hagut de fer els alumnes ha estat la de català. A banda d'un dictat, on els estudiants havien de completar un text sobre el canvi de les societats nòmades a les sedentàries extret de "Cavall Fort", la prova s'ha centrat en la comprensió lectora. En aquest apartat, els alumnes han hagut de respondre preguntes sobre vocabulari i altres aspectes per demostrar que havien entès els dos textos. El primer ha estat un fragment adaptat de la novel·la "David Copperfield", de Charles Dickens, mentre que el segon formava part del recull de textos del web dels castellers i parlava sobre la història i els valors que transmet la seva pràctica amb l'excusa de la declaració de Patrimoni Cultural de la Humanitat l'any 2010. En l'apartat per comprovar l'expressió escrita dels estudiants, els nens i nenes havien d'explicar una excursió al bosc.

En la prova de matemàtiques, els alumnes han hagut de demostrar les seves competències amb 14 activitats. Hi havia exercici de càlcul i operacions ràpides, de geometria i desplegament de figures i operacions amb decimals, entre d'altres. La part més completa consistia a resoldre problemes quotidians a partir de les eines de què disposen els escolars, com ara descobrir quant costa una nit d'hotel, a partir d'una oferta d'una agència de viatges; calcular la distància entre dos punts, o comparar la despesa en aigua que s'ha produït en diferents anys.

Més fàcil matemàtiques que català

A la sortida de l'examen, els alumnes i mestres coincidien a dir que era més fàcil la prova de matemàtiques que la de català. I la pregunta que sembla que més els ha costat ha estat la de comprensió lectora sobre el fragment de la novel·la "David Copperfield".

Les proves en llengua castellana i estrangera, majoritàriament anglès, es fan aquest dimarts. Es tracta del quart any en què la Generalitat convoca aquests exàmens, que avaluen les competències en llengua catalana, castellana, matemàtiques i llengua estrangera, majoritàriament anglès però també francès. A més, 86 alumnes de la Vall d'Aran també s'examinen d'aranès.

Segons ha explicat el director del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo, aquest any no s'ha introduït cap canvi. Tot i això, la modificació de la nova normativa i la revisió del currículum escolar que s'està duent a terme fan preveure que sí que es podria modificar la prova en futures edicions.

Els resultats, al juny

Un total de 1.100 persones externes als centres corregiran les proves, i tindran els resultats a partir de l'11 de juny, quan els donaran als centres, i aquests a les famílies.

Han quedat exclosos de fer la prova un 7% dels estudiants de 6è, els immigrants sense domini suficient de la llengua i els discapacitats.