Mataró

Reclamen la gratuïtat de l'autopista del Maresme en el 40è aniversari de la posada en servei

Aquest dijous ha fet, exactament, 40 anys de l'entrada en servei de la primera autopista de pagament de tot l'Estat. Va ser l'autopista del Maresme i, per commemorar-ho, si es que es pot dir així, s'han convocat diversos actes de protesta a la comarca. Unes 500 persones s'han concentrat a la rotonda que hi ha a la sortida del peatge a Vilassar de Dalt, per reclamar que la via sigui gratuïta. La celebració irònica ha inclòs un pastís d'aniversari de grans dimensions. L'acte central de la protesta serà diumenge, amb el tall de la carretera N-2.

Actualitzat
El 2 de juliol del 1969, just ara fa 40 anys, es va inaugurar l'autopista del Maresme. Per "celebrar-ho", la Plataforma Cívica Camí Ral de Premià de Mar organitza dues manifestacions per recordar que els conductors fa quatre dècades que paguen "com burros", segons han explicat, per una infraestructura que "està més que amortitzada".

La plataforma exigeix la "total gratuïtat" del peatge de la C-32 i l'eliminació de la carretera N-2 al seu pas pel Maresme, de tal manera que l'autopista pogués absorbir el trànsit que ara passa per l'N-2 i es pogués transformar la carretera en un passeig.

Les manifestacions han arrencat aquest dijous al vespre al peatge de Vilassar de Dalt, on mig centenar de persones han brindat amb cava, han exhibit el pastís i han cantat la cançó pertinent. Un grup de timbalers ha animat la reivindicació. L'acte de protesta següent serà diumenge al matí a la carretera N-2.

Moció a Alella


Per la seva banda, el ple municipal de l'Ajuntament d'Alella ha aprovat una moció del grup municipal d'ERC-LG, que governa el consistori amb el suport del PSC, en què insta la Generalitat a rescatar el peatge de l'autopista C-32 entre Montgat i Mataró.

La moció va ser aprovada amb els vots favorables d'ERC-LG, CiU, el PP i Gent d'Alella i l'abstenció del grup socialista.

Per aquest motiu, l'escrit de la moció reivindica que alliberar el peatge d'aquesta via "ha anat guanyant adeptes" com a conseqüència per la carència d'inversió per part de les administracions, pel creixement demogràfic de la comarca i "el greuge comparatiu que han estat víctimes els ciutadans del Maresme" a causa de la pròrroga dues vegades del límit d'una concessió "més que amortitzada", afegeix.
Anar al contingut