Aquest dimecres se celebra per primera vegada el Dia Internacional de la Felicitat

L'ONU ho va aprovar per consens arran de la proposta de Bhutan, un petit país asiàtic que defensa que cada pas que fa una societat s'ha de valorar no només pel rendiment econòmic, sinó per si condueix o no a la felicitat. El primer Dia de la Felicitat ha estat aquest dimecres.
Aquest dimecres se celebra per primera vegada el Dia Internacional de la Felicitat
Barcelona

Aquest dimecres se celebra per primera vegada el Dia Internacional de la Felicitat

L'ONU ho va aprovar per consens arran de la proposta de Bhutan, un petit país asiàtic que defensa que cada pas que fa una societat s'ha de valorar no només pel rendiment econòmic, sinó per si condueix o no a la felicitat. El primer Dia de la Felicitat ha estat aquest dimecres.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Aquest dimecres se celebra el primer Dia Internacional de la Felicitat. L'ONU ho va aprovar per consens arran de la proposta de Bhutan, un petit país asiàtic que defensa que cada pas que fa una societat s'ha de valorar no només pel rendiment econòmic sinó per si condueix o no a la felicitat.

Encara que sigui difícil en moments com l'actual, és possible trobar maneres d'acostar-nos a la felicitat.

Saber on és i mirar de trobar-la són dos dels temes de discussió més recurrents al llarg de la història. De fet, si fem una recerca dels llibres publicats que parlen de la felicitat, en surten més de dos-cents. I si ens hi submergíssim podríem trobar que una de les claus és que, emocionalment, no hem evolucionat prou.

Segons Ferran Salmurri, psicòleg clínic: "Avui ens domina tant la por ara com fa mil anys. Per dir-ho gràficament, diries: 'Ara ens fa por, ens pot fer por que ens atropelli l'autobús', i abans era el mamut, però és que és por igual."

Però està a les nostres mans aprendre i canviar aquesta dinàmica ancestral.

"Substituir la por per l'empatia. Que és el que ens ha de controlar. És a dir, jo penso en mi fins que penso en els altres, però no en el cotxe que tenen o les coses que fan o que diuen, sinó en el que senten. Els seus sentiments, les seves necessitats, les seves emocions, no?", diu Salamurri

Deixar passar tots els pensaments que vinguin i només notar la respiració és el que es pretén amb la meditació. És un dels exercicis més útils per centrar-se en un mateix i només en el present. Trobar-se amb l'autèntic jo.

Per Ferran Lacoma, formador en teràpia gestalt i meditació: "Amb la meditació el que vas connectant és amb un silenci, però amb un silenci d'aquests... com quan neva?, que hi ha un silenci molt maco, molt especial, quan et quedes sense pensaments, doncs et quedes amb aquesta buidor, però una buidor que és plena."

Perquè asseguren que la felicitat està dins nostre, i que cal que ens escoltem atentament.

Segons Ferran Lacoma: "Moltes vegades tenim idees o intuïcions, o ganes de fer coses, i no les seguim, pel que diran, perquè no queda ben, perquè no és el moment... i aquí el que ensenyem molt és, si hi ha una cosa que t'està dient 'fes-ho, fes-ho', prova-ho, i això és com una eufòria que et dona unes ganes de "en vull més", no? Ara que sé qui sóc, no puc deixar això, no?"

VÍDEOS RELACIONATS