Passatgers esperen a l'andana l'arribada d'un tren a l'estació de Rodalies de Gavà
Passatgers esperen a l'andana l'arribada d'un tren a l'estació de Rodalies de Gavà (ACN/Albert Segura)

471.343 hores de feina perdudes per l'avaria de l'R2 Sud, calcula la Cambra de Comerç

La Cambra de Comerç de Barcelona xifra en un milió els viatges afectats per l'avaria de la catenària a Gavà i Renfe titlla l'estudi "d'esbiaixat"

La Cambra de Comerç de Barcelona ha xifrat en 1.007.044 els viatges afectats entre el 2 de maig i aquest divendres a causa de l'avaria a l'estació de tren de Gavà. L'1 de maig una catenària es va trencar i va caure sobre un senyal de seguretat, la qual cosa va provocar que es cremés tot el sistema de comunicacions. En un principi, l'operadora ferroviària va apuntar a la caiguda d'un llamp com a causa més probable de la incidència.

L'entitat apunta que la incidència ha suposat "la pèrdua acumulada de 471.343 hores per als usuaris". Aquest temps perdut, afegeixen, equival a prop de 60.000 jornades laborals. Les dades corresponen a l'afectació només els dies laborables del 2 al 19 de maig.

La Cambra de Barcelona ha fet públiques aquestes dades després que Renfe ha recuperat aquest dissabte el servei habitual a les línies de Rodalies afectades per la incidència.

Valoren que Adif hagi aconseguit resoldre "en aquest termini una avaria que s'anticipava més llarga", però afegeixen que les xifres d'usuaris afectats a Rodalies R2 Sud són una mostra de "l'extrema urgència que requeria la seva resolució".

Des de l'1 de gener del 2023, el balanç total d'afectats per incidències de Rodalies "supera el milió i mig de desplaçaments i gairebé 700.000 hores perdudes", segons afegeix el comunicat de la Cambra de Comerç. Denuncien que les inversions a la xarxa ferroviària acumulen vint anys de retard.

Lamenten la "falta d'eficiència i qualitat de la xarxa ferroviària derivada del dèficit d'inversions que pateix". I reclamen a Adif, Renfe i la Generalitat, com a titular del servei, treballar de forma col·lectiva per gestionar el sistema amb coordinació i rigor. 

Fonts de Renfe han assegurat a Europa Press que l'estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona és "un estudi esbiaixat que no dona gens de context" i denuncien que aquest biaix "és intencionat".

 

ARXIVAT A:
MobilitatRenfeRodalies
Anar al contingut