Pla general del conseller Puigneró a la inauguració de la jornada de Technovation Challenge, l'1 de juny de 2019
Pla general del conseller Puigneró a la inauguració de la jornada de Technovation Challenge, l'1 de juny de 2019

255 nenes impulsen més de seixanta aplicacions mòbils en la quarta edició del Technovation Challenge

ACN Barcelona.-255 nenes, en equip, han presentat aquest dissabte uns 66 projectes d'aplicacions mòbils per aconseguir passar a la semifinal internacional del Technovation Challenge. Opten a 15.000 dòlars de premi i a una visita a Silicon Valley, però l'objectiu de participar en aquest concurs és poder motivar a les adolescents a cursar estudis de tecnologia o enginyeria. De moment, per les estadístiques que fan els organitzadors, sembla que funciona i tot i que és aviat per fer-ne balanç, detecten cada vegada més joves que trien aquest camí. Segons ha explicat l'ambaixadora del Technovation Challenge, Esther Subias, s'ha de trencar la percepció de les nenes que aquest, el tecnològic, és un ''món difícil'' i que no seran ''capaces'' de resoldre una carrera professional al món de la indústria.

Només tenen nomes 14 anys però són conscients que la violència de gènere és un problema que necessita solucions. Conscients que ja hi ha aplicacions que volen donar serveis a les víctimes alertant contactes o policia, la Laia Cabanillas i la Laura Casas han treballat en un projecte nou, una aplicació que permet enviar una alarma a determinats contactes tan bon punt la víctima pronuncia una paraula clau si és que es veu en una situació perillosa. La Laia ho té clar: ''quan t'estan agredint no pots obrir el mòbil i prémer un botó''. Per això, van apostar pel reconeixement de la parla amb l'Alcalá, una de les aplicacions que es presenten enguany al Technovation Challenge. Triar el tema no va ser complicat, però en tenien diversos sobre la taula. Al final, van veure que hi ha molts casos de violència de gènere i van creure que ''ho havíem de canviar''. La Laia i la Laura es presenten com a parella al concurs d'aplicacions tecnològiques que vol animar a les nenes i adolescents a encaminar-se cap als estudis d'enginyeria i de tecnologia. L'any passat, amb un equip més nombrós, van guanyar, i hi volen tornar. També volen aconseguir un bon resultat la Lucia, la Irene, la Lucia i l'Alèxia que, en el seu cas des de l'escola Folch i Torres d'Esplugues de Llobregat, han presentat el PoopDog, una aplicació per a què els ciutadans puguin informar a l'Ajuntament on s'han deixat excrements de gos. Segons la Irene, la gent ''es queixa'' de la brutícia i la mala olor i van veure en una eina d'aquestes característiques, ''una bona solució''. Per l'Alèxia, les caques de gos al carrer fan fàstic i poder avisar al consistori de la seva presència ''ajudaria a tenir els carrers més nets, segons la Lucia. Totes valoren el treball en grup que han desenvolupat i estan convençudes que el fet de participar en el concurs ha revertit la situació d'interès per aquestes àrees entre les nenes de la classe. Aquest és un fet que corrobora l'organització del certamen també tenen comprovat. Esther Subias, ambaixadora del Technovation Challenge, assegura que després de quatre edicions, han detectat que les nenes que han participat en el programa estan més motivades per cursar estudis tecnològics, l'objectiu precisament del concurs que repta equips de nenes d'entre 10 i 18 anys a pensar com solucionar, tecnològicament, problemes quotidians. Per Subias, la missió del programa és fomentar que les nenes i adolescents es dirigeixin cap a les carreres científiques i començar a canviar la tendència del baix nombre de dones presents a les empreses tecnològiques ''on es dissenya el futur''. Aquest dissabte, les nenes han presentat els 66 projectes que s'han elaborat en una jornada on han pogut combinar la pràctica de les ciències i les tecnologies en diferents tallers a més de tenir moments per les coreografies. La jornada ha comptat amb la inauguració del conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, que ha encoratjat les joves a dedicar-se a l'àmbit digital i a les noves tecnologies.

Anar al contingut