15 anys esperant la variant: entrem al túnel de Vallirana, a punt de ser inaugurat

La variant de l'N-340 a Vallirana es va començar a construir ara fa 15 anys, ha costat 176 milions d'euros i ha patit nombroses interrupcions
15 anys esperant la variant: entrem al túnel de Vallirana, a punt de ser inaugurat
Vallirana

15 anys esperant la variant: entrem al túnel de Vallirana, a punt de ser inaugurat

La variant de l'N-340 a Vallirana es va començar a construir ara fa 15 anys, ha costat 176 milions d'euros i ha patit nombroses interrupcions
Redacció Actualitzat
TEMA:
Trànsit
Una de les entrades al túnel de Vallirana de la variant de l'N-340 que s'inaugura aquesta setmana

Una de les entrades al túnel de Vallirana de la variant de l'N-340 que s'inaugura aquesta setmana

Després de 31 anys de protestes veïnals reclamant una solució per a les cues de l'N-340 a Vallirana, la variant que evitarà travessar aquest municipi del Baix Llobregat està a punt d'obrir. Encara no hi ha data confirmada per a la inauguració, però tot apunta que serà aquesta setmana.

TV3 ha pogut fer un recorregut pel túnel de prop d'un quilòmetre i mig que passa per sota de Vallirana. És un dels més moderns i intel·ligents de la xarxa de carreteres de l'Estat:


El nou vial de l'N-340, de 2,4 quilòmetres de longitud, ha tingut un cost de 176 milions d'euros.

Serà un traçat alternatiu més ràpid i còmode per als milers de vehicles que cada dia passen per aquesta via. Quan l'N-340 travessa la població de Vallirana, la velocitat màxima està limitada als 50 quilòmetres, hi ha nombroses interseccions, semàfors i passos de vianants.

Els veïns de Vallirana porten anys demanant que s'accelerés la construcció de la variant que els evitaria patir soroll, cues interminables i alts nivells de contaminació provocada per la circulació de vehicles.


Ara aquests veïns veuen la fi del malson de patir el pas de més de 20.000 vehicles diaris pel carrer Major del poble. Una cinquena part d'aquests vehicles que passen pel centre de la població cada dia, més de 4.000 són camions.


La construcció d'aquesta variant ha estat plagada de nombroses interrupcions per raons tècniques o de pressupost que han allargat les obres fins als 15 anys i que han acabat amb la paciència dels veïns de la zona.

Les obres de la variant van començar l'any 2004 i han acabat aquest mes de setembre. El túnel, la calçada, la senyalització i, fins i tot, els sistemes de seguretat, ja són al seu lloc. Tot està a punt per a la inauguració.


Ara, segons el ministeri de Foment, s'estan fent les comprovacions tècniques dels sistemes de seguretat del nou tram. Són sistemes de seguretat complexos que permetran que, per dins el túnel, puguin circular camions amb mercaderies perilloses. Aquest serà un dels pocs túnels per on estarà permès el pas d'aquests tipus de vehicles.

 


Un cop obert el túnel, els vehicles s'estalviaran creuar el poble, però hauran de seguir per la carretera l'N-340 i pujar fins a l'Ordal.

 

ARXIVAT A:
Trànsit