11 persones han perdut la vida en accidents de trànsit, 10 motoristes i 1 vianant
11 persones han perdut la vida en accidents de trànsit, 10 motoristes i 1 vianant

10 dels 11 morts en accidents de trànsit el primer semestre a Barcelona eren motoristes

En els primers sis mesos de l'any, han disminuït un 24% els accidents de trànsit a Barcelona respecte al 2019, l'últim any amb una mobilitat semblant a l'actual

Actualitzat

Els accidents de trànsit a la ciutat de Barcelona han disminuït un 24% en el primer semestre d'aquest 2022 respecte al 2019, quan teníem una mobilitat semblant a l'actual. Així i tot, les conseqüències dels accidents han estat més greus, amb 11 morts, tres més que el 2019.

De les 11 víctimes mortals, 10 són motoristes i l'altra és una dona que ha mort atropellada.

La Guàrdia Urbana ha destacat la reducció de sinistres de les bicicletes, de 420 a 339 respecte a l'any anterior, i l'increment de sinistres amb vehicles de mobilitat personal, amb 63 més que el 2021 i que va a l'alça des del 2019.

La manca d'atenció, causa principal de sinistralitat en els conductors

Les distraccions, l'alcohol i l'excés de velocitat continuen sent les causes més comunes dels accidents. També ho són no respectar distàncies i el gir indegut. 

L'alcoholèmia, tot i no ser la causa principal dels sinistres, es presenta com un factor d'influència directa en els sinistres, que s'ha acreditat en 117.

Les proves positives en alcoholèmia han tingut un 92% d'increment aquest primer semestre
Les proves positives en alcoholèmia han tingut un 92% d'increment aquest primer semestre (Ajuntament de Barcelona)

El tinent d'alcalde de Seguretat i Prevenció, Albert Batlle, i la tinent d'alcalde i regidora de Mobilitat, Laia Bonet, han presentat aquest dilluns l'informe de sinistralitat de la ciutat i han expressat la seva preocupació pel repunt de víctimes mortals.

"Són xifres que no volem ni ens volem permetre"

"Treballem en mesures concretes que permetin encaminar-nos cap a la visió zero, zero morts per accident de trànsit, però també zero ferits greus", explica Laia Bonet.

Adrià Gomila, director del Servei de Mobilitat, ha detallat que "s'estan fent visites conjuntes on hi ha els sinistres mortals més greus per trobar què es pot millorar en aquests espais". Ha destacat les millores de seguretat que dels vehicles i les campanyes de comunicació i sensibilització adreçades als conductors.

En el marc del Pacte per la Mobilitat, la tinent d'alcalde ha anunciat que s'està treballant el Pla de la Moto, que té com a prioritats la conducció segura i la reducció de la sinistralitat, i que inclou la creació d'un Observatori de la Moto i campanyes de formació per a motoristes.

Aquestes mesures complementaran l'estratègia de radars i la labor de la Guàrdia Urbana. El cap de la Divisió de Trànsit i Seguretat Viària de la Guàrdia Urbana ha reiterat que el col·lectiu més vulnerable són els motoristes i ha remarcat el paper de les noves tecnologies en la seguretat, com la caixa negra o el detector de somnolència.

Per a Bonet, la falta de formació en termes de conducció és un dels problemes que implica que cada vegada hi hagi menys cotxes registrats a la ciutat, ja que hi ha menys persones que decideixen examinar-se per tenir el permís de conduir.

"Necessitarem garantir que aquesta formació existeix."

Una de les onze morts d'aquest primer semestre ha estat un vianant. La Guàrdia Urbana ha explicat que la majoria de sinistres als vianants es produeixen per no obeir els semàfors en vermell i per travessar el carrer fora dels passos habilitats

De les 83 persones lesionades greus aquest primer semestre, 27 són vianants
De les 83 persones lesionades greus aquest primer semestre, 27 són vianants (Ajuntament de Barcelona)
ARXIVAT A:
TrànsitGuàrdia Urbana
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut