Suárez, autor dels dos gols blaugrana davant el Manchester City
Suárez, autor dels dos gols blaugrana davant el Manchester City
El Manchester City-Barça, el programa més vist

TV3 lidera l'audiència del febrer, amb una quota del 12,7%

TV3 encapçala el rànquing de programes més vistos durant 27 dies del mes de febrer

TV3 és líder d'audiència de febrer, amb una quota del 12,7%, empatat amb Tele 5. A continuació, Antena 3 obté una quota de l'11,1%, seguida per TVE 1, que se situa en quart lloc amb el 7,6%. Cuatro, amb un 7,4%, és la cinquena cadena més vista i supera La Sexta, sisena, amb un 6,8%.

TV3 ha liderat el rànquing de programes més vistos del dia en 27 ocasions. D'aquestes, 25 ho han fet les diferents edicions dels "Telenotícies". La transmissió del partit de l'eliminatòria de la Lliga de Campions entre el Manchester City i el F. C. Barcelona -jugat el dia 24 de febrer, amb una audiència d'1.180.000 espectadors i un 33,7% de quota-, ha estat el programa més vist del mes a TV3 i s'ha situat en primera posició dels 40 programes més vistos del mes a Catalunya, un rànquing en què TV3 ha situat 19 programes. TV3 ocupa els 7 primers llocs d'aquest rànquing on, a més de la transmissió esmentada, hi ha 4 edicions dels "TN" i "Polònia" i "El foraster".

La força dels informatius

Els informatius de TV3 han liderat el rànquing de programes més vistos del dia en 25 ocasions. 11 l'edició del "TN vespre"; 8, el "TN migdia"; 4, el "TN cap de setmana vespre", i en dues el "TN cap de setmana migdia". Aquests programes també se situen entre els 40 més vistos del mes.

D'altra banda, el canal informatiu 3/24 aquest mes de febrer continua sent líder destacat dels canals informatius especialitzats, amb una quota de l'1,4%. Destaquen les transmissions de les compareixences davant la comissió d'investigació sobre frau fiscal i corrupció política, que van registrar audiències que van arribar a superar el 5% de quota. Aquestes transmissions i el seguiment puntual de l'actualitat han contribuït al lideratge del 3/24 com a canal informatiu especialitzat.

En el panell GFK, els informatius mantenen un índex qualitatiu de 8,2 i continuen sent els informatius diaris més ben valorats: lideren el rànquing de credibilitat.

Ficció, entreteniment, esport i programes de servei

"El foraster" és líder de la seva franja i un dels programes més vistos del mes, en aquest cas el sisè, en concret el capítol dedicat a la Vilella Baixa, que va obtenir una mitjana de 583.000 espectadors i una quota del 18,6%.

"Polònia" se situa en tercera posició del rànquing amb l'emissió del dia 26 de febrer, que va tenir una audiència de 675.000 espectadors i una quota del 21,3%. "APM", amb 477.000 espectadors i una quota del 14,6, el dia 18, se situa en 14 posició dels més vistos, mentre que en la dissetena hi trobem l'emissió del "Crackòvia" del dia 19, amb 466.000 espectadors i una quota del 14,1%.

"30 minuts" es va situar en 12è lloc dels programes més vistos de febrer. Va ser amb el programa dedicat al jihadisme "A la recerca del paradís", emès el dia 15, que va tenir una audiència de 500.000 espectadors i una quota del 14,3%. ".CAT" també figura en aquest rànquing i l'emissió del dia 5, que va tenir com a convidat el jutge Santiago Vidal la van seguir 407.000 espectadors amb una quota del 14,1%.

El partit d'anada de l'eliminatòria de la Champions entre el Manchester City i el F. C. Barcelona, emesa el dia 24, ha estat el programa més vist del mes, amb una audiència d'1.180.000 espectadors i una quota del 33,7%. L'interès dels espectadors per l'actualitat barcelonista també es palesa en el seguiment que va tenir el programa "Hat trick Barça" del dia 11, coincidint amb l'anada de l'eliminatòria de Copa del Rei entre el F. C. Barcelona i el Vila-real, que van seguir 425.000 espectadors amb una quota del 13,3%, situat en 27è lloc del rànquing dels més vistos del febrer.

Super3, l'opció preferida pel públic infantil

El canal Super3 torna a superar la resta de canals infantils a la seva franja i acumula vuit mesos consecutius de lideratge. És líder amb una quota de l'1,8%, seguit per Clan, amb un 1,7%, Boing, amb l'1,5% i Disney Channel, amb un 1,4%.

Esport3, líder esportiu, aconsegueix el segon millor registre de la temporada

El canal Esport3 continua sent un referent en el seu àmbit, del qual és líder destacat amb una quota de l'1,1%. El canal esportiu de TV3 creix 3 dècimes respecte al mes de desembre gràcies a la bona acceptació de la seva oferta de programes i, per descomptat, les transmissions esportives. Aquest mes, entre d'altres, destaquen les dels partits de l'Eurolliga de bàsquet entre el Madrid i el Barça, el dia  5, amb una quota del 5,3% o la que va enfrontar al Barcelona i el Galatasaray, el dia 12, amb una quota del 4,4%. S'hi afegeixen transmissions com la de la Copa del Rei, entre el Joventut i el Reial Madrid, amb una quota del 3,3% o el partit de futbol sala entre el FC Barcelona i l'Inter Movistar, que va ser del 3,5%.

La valoració GFK: informatius i programes de qualitat

TV3, amb una qualificació de 8,1, continua sent la cadena generalista més ben valorada pels participants en el panel GFK, per davant de La Sexta (7,9), Cuatro (7,7), Antena 3 (7,5), TVE 1 (7,4) i Tele 5, que tanca el rànquing amb una qualificació de 7,3.

TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada tant pels homes com per les dones,  i els individus de més de 45 anys. També és la generalista més ben valorada pels individus de 35 a 44 anys, en aquest cas compartint posició amb Cuatro 

El 33, obté una qualificació de 8,3, a dues dècimes de La 2, que encapçala el rànquing amb 8,5.

Els informatius de més qualitat

Els informatius de TV3 mantenen excel·lents índexs de qualitat, segons els participants en l'índex GFK. Tots superen el notable i obtenen les següents qualificacions: "TN comarques" (8,5), "TN migdia" (8,2), "TN cap de setmana migdia" (8,2), "TN cap de setmana vespre" (8,1) i "TN vVespre" (8,0).

Els informatius de TV3 també lideren el rànquing de credibilitat d'aquest mes de febrer.

"El gran dictat", "Espai Terra", "Retrats"  i "Collita pròpia", programes molt ben valorats

Destaquen les valoracions qualitatives de molts dels programes de l'actual programació de TV3. Entre els que superen la mitjana del canal hi ha  "El gran dictat" (9,0), "Espai Terra" (8,7), "Sense ficció" (8,7), "El convidat" (8,5), "Menú degustació" (8,4), "No serà fàcil" (8,4), "El foraster" (8,3), "Polònia" (8,3), "APM?" (8,3), ".CAT" (8,3), "30 minuts" (8,2), "Divendres" (8,2), "APM EXTRA?" (8,2), i "Els matins" (8,2). També destaquen la Final de la Copa del Rei de Bàsquet (8.5) i el retorn de "Collita pròpia" (8.2) a la graella de TV3.

Pel que fa al 33, l'estrena de la segona temporada del programa de Jaume Barberà, "Retrats", a més d'una molt bona acollida quantitativa també obté un molt bon reconeixement des del punt de vista qualitatiu, amb un índex de 9,0. El veterà "Thalassa" rep un excel·lent alt, amb una qualificació de 9,4. A continuació també mereixen l'aprovació dels espectadors amb notes molt altes "Sota terra" (9,1), "Cronos" (8,9), "Quèquicom" (8,8) i "Crònica del Tercer Reich" (8,5).

"Retrats" rep 27.000 visitants en tres dies

Aquest mes de febrer, els vídeos dels portals de la CCMA han rebut un total d'1.327.084 visitants únics. Els "Telenotícies", "La Riera" i "Polònia" encapçalen la llista de programes més visitats.

Pel que fa als vídeos amb major nombre d'usuaris, cal destacar els resultats de "Retrats", en concret del programa "La salut hormonal", emès el dimecres dia 25 a la nit, i que en tan sols tres dies ha rebut gairebé 27.000 visitants únics que han fet més de 36.000 visualitzacions.

El vídeo més vist del mes el protagonitza Cristiano Ronaldo. Es tracta de l'entrevista que li fa el periodista de TV3 Sebas Guim després de la derrota davant l'Atlètic de Madrid, i on el futbolista li replica dient-li que no és un periodista intel·ligent. Aquest vídeo ha tingut 115.619 visitants únics que han fet més de 134.000 visualitzacions.

Anar al contingut