Audiències

TV3, líder per dotzè mes consecutiu, en el millor juliol dels últims 10 anys

TV3 és líder del juliol per dotzè mes consecutiu, amb una quota del 13,3%, a 2,7 punts de la cadena classificada en segon lloc. A més, tanca una temporada d'èxit, amb una quota de setembre a juliol del 14,4%, 3,8 punts més que el mateix període de la temporada anterior. A internet, el consum de vídeo augmenta un 43% respecte a fa un any.

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder destacada d'audiència, segons dades de Kantar Media, i ja són dotze mesos consecutius. Aquest juliol, el millor dels últims 10 anys, TV3 ha aconseguit una quota del 13,3%. Ha superat en 2,7 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 3,9 punts, la tercera, Antena3. A més acaba una temporada plena d'èxits, amb una quota mitjana del 14,4% en el període que va de setembre a juliol, i supera en 3,8 punts el mateix període de l'any anterior. Aquesta és la millor temporada des del període entre setembre del 2010 i juliol del 2011, en què va fer un 14,9%.

TV3  continua liderant en les franges de "day time", amb una quota del 13,4% i 2,5 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, i de "prime time", amb una quota del 14,8%, i supera en 3 punts la segona classificada.

TV3 ha liderat l'audiència durant 22 dies dels 31 del mes de juliol i el rànquing dels programes més vistos del dia també en 21 ocasions. També ha tornat a ser la cadena generalista més ben valorada al juny, amb un 8,5 al panel de GfK. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTÉ, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat i imparcialitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les seves edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 18 ocasions, 8 de les quals ho ha fet el "TN migdia" i 6 el "TN vespre". Entre els 20 programes més vistos, el primer de TV3 és l'edició del "TN vespre" del 9 de juliol, amb una audiència de 557.000 espectadors i una quota del 25,2%. També s'hi troben, entre d'altres, el "TN migdia" del 10 de juliol, amb una audiència de 481.000 espectadors i una quota del 29,4%, i el "TN cap de setmana vespre" del 22 de juliol, amb una quota del 21,3% i 434.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. El "TN comarques" és l'informatiu més ben valorat, amb un 9,0. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 92,5%.

Gran resultat d'audiència, tant de les estrenes com dels que acaben temporada

Després dels telenotícies, el programa de TV3 més vist del mes de juliol va ser el "Joc de cartes" que es va emetre el dia 4, en què buscaven el millor restaurant de cuina amb bolets del Baix Montseny, amb una quota del 21,7% i 460.000 espectadors. El programa que presenta Marc Ribas, ha acabat la temporada amb una mitjana de 466.000 espectadors i una quota del 19,8%, un resultat que millora la primera temporada. A més, ha estat líder de la franja.

Entre els més vistos del mes, també se situa el "Polònia" que es va emetre el 5 de juliol, dedicat a la televisió, que va fer una quota del 18,8% i va tenir 457.000 espectadors. Pel que fa a l'"APM?", ha acabat la temporada com a líder, amb una quota mitjana del 15,7% i 434.000 espectadors, i és en el rànquing dels més vistos, amb el programa del dia 4, en què va fer una quota del 17,8% i 426.000 espectadors.

Un altre programa que ha acabat la temporada amb molt bons resultats és "Preguntes freqüents". Ho ha fet com a líder de la franja i amb una quota mitjana del 19,4% i 367.000 espectadors i un 8,8 en valoració qualitativa. El més vist d'aquest mes va ser el del dia 8, que ocupa el divuitè lloc, entre els més vistos, amb una quota del 21,1% i 356.000 espectadors.

La sèrie de la sobretaula "Com si fos ahir" ha acabat la primera temporada amb una quota mitjana del 16,0% i 255.000 espectadors i liderant la franja. L'especial que es va emetre el diumenge 29 de juliol amb l'últim capítol va fer molt bon resultat. La catifa vermella prèvia està entre els més vistos, en el lloc 33, amb 276.000 espectadors i un 13,1% de quota.

Altres programes que han destacat aquest mes de juliol han estat el "Sense ficció" titulat "Utopia iogurt" que va tenir una quota del 17,1% i 409.000 espectadors; el "30 minuts" "Una mesquita al costat de casa", líder destacat de la seva franja, amb 327.000 espectadors i una quota del 14,8%; "La guerra inacabada" va tenir 308.000 espectadors i una quota del 13,5% i una valoració qualitativa de 9,0, segons GfK, i la "Cantada d'havaneres" amb una quota mitjana del 13,7% i 227.000 espectadors.

I pel que fa a les estrenes, molt bon resultat de totes, que han estat líders destacades de les seves franges. "Aire lliure" ho va fer amb una quota del 13,0% i 273.000 espectadors; "Rols de parella" va tenir 303.000 espectadors i un 15,5% de quota i la sèrie de la sobretaula "Un poble francès" amb 252.000 espectadors i un 16,0% de quota s'ha situat en el lloc 40 del rànquing dels més vistos del mes.

Líders a internet: el consum de vídeo augmenta un 43% respecte a fa un any i el portal 324.cat fa 12 mesos que supera el milió d'usuaris únics.

Durant aquest mes de juliol, el consum de vídeo en directe i a la carta ha estat de més de 7,7 milions de reproduccions, una xifra que suposa un increment del 43% respecte al mateix mes de l'any passat.

Els 20 vídeos més vistos del juliol són tots capítols de la sèrie "Com si fos ahir", que ha acumulat 1.329.000 reproduccions de vídeo a la carta.

Comparant la temporada 17-18 amb la temporada anterior s'ha produït un creixement del 34% en usuaris únics mensuals que consumeixen vídeo de TV3.

L'audiència del portal de la CCMA ha estat de 2.439.523 usuaris únics. La secció de notícies del portal (324.cat), ha tingut una audiència d'1.030.000 d'usuaris únics i ja suma 12 mesos consecutius superant el milió d'usuaris únics.

I pel que fa a les xarxes socials, "Preguntes freqüents" és el quart programa més comentat del mes, amb 217.600 missatges a Twitter. I dues de les tres emissions de televisió més comentades al juliol a tot Espanya són del programa. TV3 és el cinquè canal de televisió amb més conversa social a Twitter a tot Espanya.

(Font: Kantar Media, ind. 4 i +)

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut