AUDIÈNCIES JULIOL

TV3, líder destacada del "prime time" amb les estrenes de juliol

TV3 consolida el lideratge en el "prime time" amb una mitjana del 14,1%. Els informatius són líders en totes les seves edicions

"Las cloacas de Interior", el programa més vist del juliol. El set programes més vistos són de TV3, que situa 20 programes en el rànquing dels de més audiència, disset dels quals entre els vint primers

El programa més vist del dia és de TV3, en 28 dies dels 31 del juliol

TV3 tanca el mes de juliol amb una quota del 10,1%. El 324 –líder entre els canals informatius–, amb una quota de l'1,5%; el Super3/33 es manté en un 1,2% i la franja del Super3 és la segona opció entre els canals infantils

TV3, que tanca el juliol en segona posició –amb un 10,1% de quota– continua liderant un mes més la cobejada franja del "prime time" gràcies als bons resultats de les estrenes, que han pres el relleu dels programes que han tancat temporada. TV3 lidera la franja de més influència –amb una mitjana del 14,1%–, 4,5 punts per davant de la segona opció. En l'àmbit informatiu, els telenotícies són líders d'audiència en totes les seves edicions i se situen entre els programes més vistos del juliol. El programa més vist del mes de juliol, el documental "Las cloacas de Interior", és de TV3 –que ocupa les primeres set posicions del rànquing dels programes de més audiència i que hi situa 20 programes, disset dels quals entre els vint més vistos. D'altra banda, el programa més vist del dia és de TV3 en 28 ocasions. TV3 és la generalista més ben valorada de l'índex qualitatiu GFK, amb una puntuació de 8,2.

 

Estrenes líder del "prime time"

TV3, un mes més, lidera la franja del "prime time", ho fa amb una quota del 14,1% i supera T5 en 4,5 punts. Aquest resultat és gràcies a les audiències dels programes que han tancat la temporada i les estrenes que han ocupat el seu lloc a la graella. Aquest juliol s'han acomiadat produccions com "El foraster", "Joc de cartes", "Nit i dia", "Polònia" i "Fora de carta", líders en les seves franges, i ho han fet amb un balanç molt positiu. Així, "Polònia" tanca el curs amb una mitjana de 458.000 espectadors i una quota del 16%. També és líder un dels grans èxits de la temporada, "Joc de cartes" –amb una mitjana de 402.000 espectadors i una quota del 16,2%. I de la mateixa manera ho fa "Nit i dia" –amb una mitjana de 309.000 espectadors i una quota del 12,0%.

Apostes consolidades, com l'"APM?" –amb una mitjana de 353.000 espectadors i una quota del 12,2%–, "30 minuts" –amb 315.000 espectadors de mitjana i una quota del 10,7%–, "Zona zàping" –amb una mitjana de 280.000 espectadors i l'11,3% de quota– han mantingut el lideratge de les seves respectives franges amb comoditat.

No és gens fàcil prendre el relleu d'aquests programes, i les estrenes han superat el repte amb escreix liderant les seves franges d'emissió. És el cas d'"Aeroport" –que en els tres capítols emesos ha assolit una mitjana de 434.000 espectadors i una quota del 18,7%– o el de produccions com "Això no és un trio" –amb 293.000 espectadors i una quota del 12,7%–, "Estranyes parelles" –amb una mitjana de 262.000 espectadors i una quota del 12,5%. Tots aquests programes, com dèiem, líders en la seva franja d'emissió. I cal afegir-hi la nova sèrie "The last kingdom", que amb l'emissió del primer capítol va liderar l'audiència amb 330.000 espectadors i una quota del 13,3%.

A aquestes estrenes cal sumar-hi el documental del departament d'Esports elaborat per rememorar els 25 anys de la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona 92, "Voluntaris per sempre", que va liderar una nit temàtica –amb una mitjana de 504.000 espectadors i una quota del 20,3%. La mateixa nit també va destacar la pel·lícula "Amics per sempre" –amb 218.000 espectadors i una quota del 12,5%, i líder de la seva franja.

 

"Las cloacas de Interior", el més vist de juliol

El documental "Las cloacas de Interior" ha estat el programa més vist del mes de juliol –amb una audiència de 766.000 espectadors i una quota del 30,1%–, una xifra rècord de l'espai "Sense ficció", que el va emetre. El documental va ser líder indiscutible de la seva franja i va tenir una audiència acumulada d'1.248.000 persones que van veure el programa en algun moment de la seva emissió. "Las cloacas de Interior", durant la reemissió, el dissabte 29, va liderar la seva franja i va ser el quart programa més vist del dia –amb una mitjana de 232.000 espectadors i una quota del 12,8%. A internet, "Las cloacas de Interior" ha estat el segon video més vist del mes, amb un total de 68.162 reproduccions a la carta.

TV3 ha situat un total de 20 programes en el rànquing dels més vistos del mes, entre els quals el set primers. Hi figuren, com ja és habitual, les diferents edicions dels telenotícies, les estrenes del mes –"Aeroport", "Estranyes parelles", "Això no és un trio" i "The last kingdom"–, programes com "Polònia", "30 minuts", "Zona zàping", "Nit i dia", i "El foraster", i produccions especials com el documental "Amics per sempre" –el tercer més vist– o la transmissió de la "Cantada d'havaneres" de Calella de Palafrugell.

L'audiència, a més, valora molt positivament la qualitat dels programes de TV3, i ha atorgat una puntuació de 8,2 a la cadena. Alguns dels programes més ben valorats, entre altres, han estat els documentals especials d'esports "Jocs fiscals" (9,2) i el "Sense ficció", "Las cloacas de Interior" (9,1), valorats amb un excel·lent, i el "30 minuts" "Barcelona es lloga", notable amb un 8,3. Els espectadors també valoren molt positivament, amb qualificacions superiors al 8, programes com "El foraster", "Nit i dia", o "Fora de sèrie" i estrenes com "Aeroport". Del 33, els enquestats n'han destacat la retransmissió d'òpera del "Liceu a la fresca" i el programa "Quèquicom".

 

Lideratge informatiu

Situats entre els programes més vistos del mes de juliol, els telenotícies mantenen el lideratge informatiu en totes les seves edicions. Els TNs han liderat el rànquing del programa més vist del dia en 23 ocasions. Destaca el "TN vespre", que, amb un 23% de mitjana, ha assolit la millor quota mensual de la temporada i, de fet, la millor des de l'agost de 2015. Des del punt de vista qualitatiu, l'índex GFK els atorga una excel·lent valoració qualitativa d'un 8,3. Els TNs, a més, són líders en credibilitat. Totes les edicions dels informatius de TV3 figuren en el rànquing dels 40 més vistos del juliol.

 

"Nit i dia", "Las cloacas de Interior", "Aeroport" i el Barça lideren a internet

"Nit i dia" ha estat el programa més vist al servei a la carta aquest mes de juliol. La sèrie, en conjunt, ha rebut 96.721 usuaris únics, que han fet 367.983 reproduccions. Tres dels quatre vídeos més vistos del mes són de "Nit i dia". El capítol "Inferno" és el més vist –va registrar 73.756 reproduccions– i l'últim episodi, "Ferides", en va tenir 65.552.

"Las cloacas de Interior" ha estat el segon video més vist del mes, amb un total de 68.162 reproduccions a la carta i 11.000 usuaris que el van seguir en directe. Aquest documental ha estat l'emissió més comentada a les xarxes socials –amb 28.200 missatges a Twitter– i se situa entre les tres emissions més comentades de l'any. Aquest mes, els programes de TV3 han generat a Twitter una conversa social de 156.800 missatges.

"Aeroport" també ha tingut molt bona rebuda a internet. El nou programa de TV3 és la millor estrena del mes de juliol i ha acumulat 101.000 reproduccions a la carta, mentre que en directe el van seguir 4.531 usuaris.

Pel que fa al consum de vídeo en directe per internet, les transmissions dels partits del FC Barcelona contra el Madrid i la Juventus han estat les emissions més vistes del juliol. El partit contra el Madrid el van seguir 13.424 usuaris únics, i el de la Juve, 11.461.

En total, el nombre d'usuaris únics dels serveis a la carta i en directe ha estat d'1.156.087, que han fet 5.418.858 reproduccions.

Respecte al juliol de fa un any, els usuaris únics que visiten el portal de la CCMA han crescut un 23%, i en el cas del 324.cat, un 54%.

L'estrena de l'app del Súper3 hbbtv ha multiplicat per quatre el consum de vídeo de programes del Super3 en aquesta plataforma, i s'ha passat d'una mitjana de 2.100 reproduccions diàries a 8.000.

tv3.cat

 

Anar al contingut