TV3, líder destacada de setembre amb l'actualitat informativa i les estrenes

TV3 tanca amb una quota del 13,0%. El 3/24 supera el seu propi rècord del mes d'agost, amb una quota del 2,9%. També fan rècord d'audiència els portals de la CCMA i el web de notícies del 324.cat.

TV3 ha acabat el mes de setembre com a líder d'audiència amb una quota del 13,0%, a 3,7 punts de Telecinco, segon classificat. Aquesta ha estat la distància més gran dels últims quatre anys. TV3 registra el millor resultat del mes des del febrer del 2016. Els informatius i els programes especials dedicats a l'actualitat han estat líders, i també han estat un èxit d'audiència les estrenes de la temporada. El 3/24, els portals de la CCMA i el web de notícies del 324.cat han aconseguit nous rècords.

TV3 manté el liderat de manera destacada en la franja de "prime time", entre les 21.00 i les 24.00, amb una quota del 14,6%, 5,7 punts per sobre de la segona opció en aquesta franja, que ha estat Antena 3. TV3 també ha liderat el "day time" amb una quota del 13,1%, per sobre de Telecinco.

Pel que fa a l'àmbit informatiu, els Telenotícies són líders en totes les edicions i superen els resultats del mes d'agost amb diferència. L'edició del "TN vespre" del 20 de setembre encapçala el rànquing de programes més vistos del mes, amb 975.000 espectadors i una quota del 33,5%, i és l'emissió més vista des de les nevades del 8 de març del 2010.

Dels 30 dies del mes de setembre, TV3 ha liderat el rànquing de programes més vistos en 20 ocasions i ha situat 24 programes entre els 40 més vistos, 16 dels quals es troben entre els 20 primers.

Pel que fa a la valoració qualitativa, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada de l'índex GFK, i aquest mes puja dues dècimes i aconsegueix un 8,4 sobre 10, la millor valoració d'aquest 2017.


TV3, referència informativa

Els Serveis Informatius de TV3 han estat la referència de l'audiència per seguir tota l'actualitat de les últimes setmanes. Els Telenotícies han estat líders en totes les edicions i el canal 3/24 ha marcat un nou rècord històric, amb una quota del 2,9%. Totes les edicions dels informatius de TV3 són en el rànquing del 40 programes més vistos del setembre. Els Telenotícies han estat l'espai més vist del dia en 24 ocasions.

Des del punt de vista qualitatiu, els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu de l'índex GFK d'informatius diaris, amb un 8,5. A més, els Telenotícies continuen sent líders en credibilitat.

L'espai que encapçala el rànquing dels 40 programes més vistos del mes de setembre és el "TN vespre" del 20 d'agost. Aquesta edició del Telenotícies va tenir una audiència de 975.000 espectadors i una quota del 33,5%. Entre els 20 programes més vistos del mes també hi ha el "Telenotícies cap de setmana vespre" del 24 de setembre; l'entrevista que Vicent Sanchis va fer al president Carles Puigdemont el 13 de setembre; el "TN cap de setmana migdia" del 30 de setembre; el "TN migdia" del 20 de setembre; el "30 minuts" titulat "Setge al referèndum", que es va emetre el 24 de setembre; l'especial que es va emetre l'11 de setembre amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, i els especials informatius del 20 de setembre, "20S" i "Protestes al carrer".

Pel que fa al panel qualitatiu GFK, els programes més ben valorats del setembre han estat els especials informatius del 20 de setembre, amb un 9,1 sobre 10. També el seguiment de la Diada, amb un 9,1, i el "30 minuts" titulat "Entre els nostres", amb un 9,0, i "Setge al referèndum", amb un 8,7.

Tots aquests resultats situen TV3 i el 3/24, un cop més, com els canals preferits per l'audiència a l'hora d'informar-se.


Èxit d'audiència de les estrenes i líder del "prime time" i del "day time"

Amb una quota del 14,6%, entre les 21.00 i les 24.00, TV3 torna a liderar un mes més la franja del "prime time", amb 5,7 punts per sobre d'Antena 3. I també és líder del "day time" amb un 13,1%, per sobre de T5, amb un 9,7% de quota.

TV3 ha situat 24 programes en el rànquing dels més vistos del mes de setembre. D'aquests, 16 estan entre els 20 primers. A banda dels Telenotícies i dels especials informatius, cal destacar la segona posició del partit de la fase de grups de la Lliga de Campions que van jugar el Barça i la Juventus el 12 de setembre, que va ser vist per 950.000 espectadors i va fer una quota del 32,4%. El "Piromusical de la Mercè" ocupa el quart lloc, amb 789.000 espectadors i una quota del 26,4%.

A més, al rànquing de programes més vistos també apareixen algunes de les estrenes que s'han fet al setembre, com la nova temporada de "Polònia"; el primer capítol de la tercera temporada de "Merlí"; "Està passant", l'informatiu satíric dels vespres, que condueix Toni Soler; "Preguntes freqüents", amb Ricard Ustrell, i la nova sèrie de la sobretaula de TV3, "Com si fos ahir".

L'audiència també ha valorat molt positivament la qualitat de les estrenes de TV3 a l'índex qualitatiu GFK. Cal destacar els bons resultats d'"Està passant", amb 8,6; "Merlí", amb 8,3, i "Preguntes freqüents", amb 8,2. També té bona nota el "Piromusical de la Mercè", amb un 8,4.

 

Nou rècord d'audiència de vídeo en directe i a la carta per internet

Aquest mes de setembre, les emissions de TV3 per internet han marcat un nou rècord d'audiència en el consum de vídeo en directe i a la carta per internet des de l'estrena del nou portal, amb més d'11,5 milions de reproduccions. Un 49% més comparat amb el novembre del 2015, amb 7,8 milions de reproduccions.

També ha fet un nou rècord d'audiència el consum de vídeo en directe per internet, amb 892.000 usuaris únics. Un 38% més comparat amb l'agost passat, amb 647.000 usuaris únics.

El 20 de setembre hi va haver rècord d'audiència de les emissions de TV3 en directe per internet des que en tenim dades, amb 265.808 usuaris únics, un 16% més que el dia dels atemptats de Barcelona i Cambrils, que en va tenir 228.714.

Els programes informatius ("Els matins", Especials informatius, els Telenotícies i "Més 3/24") encapçalen el rànquing de programes en directe. El programa més vist ha estat "Els matins" del dia 20, amb 85.000 usuaris únics.

La nova sèrie de la sobretaula de TV3, "Com si fos ahir", encapçala el rànquing de programes a la carta amb més reproduccions. El segueixen els Telenotícies, "Merlí", "Polònia", "Està passant" i "Preguntes freqüents". El vídeo més vist a la carta ha estat el primer capítol de "Merlí" ("Walter Benjamin"), amb 140.000 reproduccions.

També ha estat un nou rècord històric d'audiència el consum de pàgines web del portal de la CCMA per internet, amb més de 26,4 milions de pàgines vistes. Un 30% més comparat amb l'estrena del portal, el desembre del 2014, amb 20 milions de pàgines vistes.

I rècord d'audiència en el consum de pàgines del web de notícies 324.cat per internet, amb 8,4 milions de pàgines vistes. Un 24% més comparat amb l'agost passat, amb 6,8 milions de pàgines vistes.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut