TV3, líder destacada de novembre
TV3, líder destacada de novembre
Audiències

TV3, líder destacada de novembre i la més ben valorada qualitativament

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder destacada d'audiència. Aquest novembre, ha assolit una quota del 13,9%. Aquesta xifra és la segona millor de l'any, després de l'obtinguda el més passat.

TV3 ha tornat acabar el mes com a líder destacada d'audiència. Aquest novembre, ha assolit una quota del 13,9%, a 4,8 punts d'Antena3, la segona cadena classificada. Aquesta xifra és la segona millor de l'any, després de l'obtinguda el més passat. Així, TV3 està a punt d'assolir el vuitè any consecutiu com a cadena líder a Catalunya. Fins ahir, la quota anual de TV3 és de l'11,6%, a una distància d'1,3 punts de T5, la segona classificada en el rànquing anual.

El lideratge de TV3 es referma al llarg de tota la programació, tant a la franja de "day time", amb una quota del 14,0%, com a la de "prime time", amb un 15,2%, a més de 4 punts de la segona cadena classificada en tots dos casos.

TV3 torna a ser la cadena generalista més ben valorada al novembre, amb un 8,4 al panel de GFK, i amplia la distància amb la segona classificada. Aquests bons resultats qualitatius de TV3 reflecteixen les bones valoracions que rep la seva programació, amb 18 programes que tenen una mitjana de valoració qualitativa igual o superior als 8,5 punts.

Els informatius, líders d'audiència, i també en credibilitat i en imparcialitat

Els "Telenotícies" són líders en totes les seves edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 27 ocasions. En concret, el "Telenotícies vespre" ha estat l'espai més vist del dia en 19 ocasions i l'edició del 2 de novembre encapçala el rànquing dels 40 programes més vistos del mes, amb una audiència de 979.000 espectadors i una quota del 34,2%. El segueix, en el segon lloc del rànquing mensual, el "Telenotícies cap de setmana vespre" del 5 de novembre, amb 801.000 espectadors i una quota del 25,9%. En quart lloc, després del "Polònia" del 30 de novembre, se situa el "Telenotícies migdia" del 8 de novembre, que el van veure 735.000 persones i va obtenir una quota del 33%. També, el "Telenotícies comarques" del 8 novembre apareix en aquest rànquing de programes en dotzena posició. 

Segons el panel de GFK, els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5. Els "Telenotícies" de TV3 també són líders en credibilitat i en imparcialitat, a distància dels segons classificats, els informatius de Cuatro.

Així mateix, els especials informatius per seguir fets puntuals de l'actualitat també apareixen al rànquing dels 40 programes més vistos del mes de novembre. És el cas del "Més 3/24: Especial" i dels dos "Especial informatiu: el govern de Puigdemont a presó", emesos el 2 de novembre, i de l'"Especial informatiu 11N". Al panel GFK, els especials informatius obtenen una valoració qualitativa de 8,8.

D'altra banda, el reportatge "Catalunya: afer exterior" del "30 minuts", emès el 12 de novembre, ocupa el novè lloc a la llista dels 40 espais més vistos del mes. Al panel GFK, el programa "30 minuts" és un dels millors qualitativament, amb una puntuació de 8,7.

El 3/24, referent informatiu

El canal 3/24 ha tancat el mes amb una audiència del 2,7%. Per la seva banda, el consum de la secció de Notícies del portal 324.cat ha aconseguit la serva tercera millor marca, amb 1,7 milions d'usuaris únics.

El 3/24 es consolida també com a compte informatiu en català líder a Twitter, amb més de 466.000 seguidors. Al novembres, els seus tuits han obtingut 118 milions d'impressions, és a dir, s'han vist 118 milions de vegades. És la segona millor xifra de la seva història, després dels 196 milions d'impressions de l'octubre. Pel que fa a l'app, renovada fa justament un mes, ha aconseguit 198.219 usuaris, la segona millor xifra de la seva història des que es va crear, el 2012.

TV3, líder del "day time" i del "prime time"

A més dels informatius, el lideratge de TV3 s'estén a la resta de la programació i TV3 és la cadena més vista en les franges de "day time" i de "prime time". A la llista dels 40 programes més vistos del mes, també hi apareixen "Polònia", "Merlí", "Està passant", "APM?", "Preguntes freqüents", "Zona zàping", la pel·lícula "Pau, la força d'un silenci", el documental "Veus contra l'estigma" del "Sense ficció" o "Economia en colors".

L'edició d'ahir de "Polònia" ha estat el tercer espai més vist del mes de novembre, amb 746.000 espectadors i una quota del 25,4%. "Polònia", amb una valoració qualitativa al GFK de 8,7, és el segon programa amb més consum a la carta, després de "Merlí", amb 149.000 usuaris únics i 329.000 reproduccions.

Pel que fa a la sèrie "Merlí", el capítol "Plotí", emès el 13 de novembre, ocupa el desè lloc al rànquing dels programes més vistos del mes. "Merlí" és una de les produccions més valorades al panel GFK, amb una puntuació de 8,4, i encapçala el rànquing de consum a la carta, amb una audiència de 243.000 usuaris únics i 910.000 reproduccions. El capítol més vist és "Zygmunt Bauman", amb 136.000 reproduccions, que també és el vídeo més vist del mes.

A més d'aparèixer al rànquing dels espais més vistos del mes, "Està passant" obté una puntuació de 8,7 al panel GFK; "Preguntes freqüents" té una valoració de 8,7; "Sense ficció", de 8,7, i "Economia en colors", de 8,6. En aquest panel GFK, apareixen altres programes de TV3 amb una alta valoració qualitativa. El recent estrenat "This is art" obté 8,3; "Al cotxe", 8,4; i "Estàs igual" i "Valor afegit", 8,8.

Èxit de l'audiència a internet

El portal de la CCMA ha aconseguit la seva segona millor marca, amb 3,8 milions d'usuaris únics. Cal destacar també la segona millor marca de consum de vídeo del Super3, amb 160.000 usuaris únics, i el rècord mensual de l'"InfoK", amb 55.000 usuaris únics.

Per tercer mes consecutiu, el Super3 supera el milió de reproduccions en consum de vídeo a la carta. És la sisena vegada en l'últim any que el consum de vídeo a la carta està per sobre del milió de reproduccions. Els programes del Super3 continuen tenint una gran acceptació entre els súpers: entre els deu programes més vistos del canal, cinc són de producció pròpia. Pel que fa a sèries d'animació, "El detectiu Conan", "Els germans Kratt" i "Prodigiosa: les aventures de Ladybug i Gat Noir" són les que tenen més seguidors entre els súpers.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut