Els especials informatius del 27S, el més vist

TV3, líder d'audiència del setembre amb una quota del 12,5%

TV3 acaba el mes de setembre sent líder en solitari. El 3/24 obté la millor quota mensual de la seva història, amb un 2,1%
Carles Prats, al Parlament el 27S

Carles Prats, al Parlament, el 27S

TV3 és líder d'audiència del mes de setembre amb una quota del 12,5%, davant de Tele 5, que ha aconseguit un 11,5% de quota, i d'Antena 3, amb un 11,3%. En quarta posició, i amb una quota del 7%, hi ha Cuatro, que ha superat La Sexta, cinquena classificada amb un 6,6%. Finalment, La 1 ha acabat en sisè lloc, amb una quota del 6,5%.

Pel que fa als canals temàtics, el 3/24 ha tancat el mes de setembre amb el seu rècord històric i una quota del 2,1%, gràcies al seguiment de la intensa activitat política, i augmenta la distància sobre els seus competidors.

La informació, el més vist del setembre

TV3, a més de ser la cadena líder del mes, també encapçala el rànquing dels programes més vistos de setembre. El més vist del mes va ser el programa especial dedicat a les eleccions al Parlament de Catalunya, concretament "E15. Els resultats", emès el 27 de setembre. Aquest programa va tenir una audiència d'1.254.000 espectadors i una quota del 37%. Entre els deu programes més vistos de setembre també hi figuren els especials "E15. El sondeig de TV3" i "E15. L'anàlisi".

Aquest interès per l'actualitat ha fet també que el "TN migdia" hagi obtingut al setembre una quota de pantalla del 28,5%, rècord de la temporada i millor quota des del novembre del 2013.

El segon espai més vist del mes és la transmissió del partit de Lliga de Campions entre el Barça i el Bayer Leverkusen, amb 1.055.000 espectadors i una quota del 31,9%.

Entre els programes que TV3 ha situat entre els 40 més vistos també hi ha la transmissió del Piromusical de la Mercè, en el desè lloc i amb una audiència de 651.000 espectadors i una quota del 20,7%.

Les estrenes de la temporada, com "Merlí" i "Catalunya Experience", han tingut una bona acollida i també són entre els 40 programes més vistos. "Merlí", amb el capítol de l'estrena, "Els peripatètics", se situa en el 19è lloc, amb una audiència de 566.000 espectadors i una quota del 17,7%. L'estrena de "Catalunya Experience", en el lloc 27, va tenir 453.000 espectadors i un 15% de quota.

El 3/24, referència informativa

El canal informatiu 3/24 es consolida cada vegada més com la referència informativa dels espectadors catalans. Aquest mes, carregat d'actualitat política i coincidint amb la campanya electoral i les eleccions del 27S, el 3/24 ha batut el seu rècord d'audiència i ha obtingut una quota mensual del 2,1%. El dia de les eleccions al Parlament de Catalunya, el 3/24 va superar el seu rècord d'audiència diària i va tenir un 8,4% de quota, dues dècimes per sobre de l'anterior rècord, establert el 9N. El 27S el 3/24 va ser el tercer canal més vist del dia.

A més d'aquests fets d'actualitat, l'estrena del nou espai "Més 324" ha tingut una bona acollida, amb quotes que han arribat a superar el 3%.

Pel que fa als altres canals temàtics, Esport3 ha crescut una dècima respecte al mes anterior i s'ha situat en una quota de l'1%, quatre dècimes per damunt del seu competidor temàtic.

Pel que fa al conjunt del Super3/33, marca una quota de l'1,4% i creix dues dècimes respecte al mes passat.

TV3, la cadena generalista més ben valorada, iguala el seu rècord històric

Segons el panel de GKF, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada i aquest mes de setembre ha igualat el seu rècord històric amb un 8,3. El 33 ocupa el tercer lloc amb un 8,2.

Rècords a la xarxa

El mes de setembre, coincidint amb  l'actualitat política, ha establert nous rècords d'audiència a internet. El portal de la CCMA va tenir el seu rècord d'usuaris únics el dia 27S. Aquella jornada, coincidint amb la cobertura especial de les eleccions, van ser 352.337 els usuaris únics, que van visitar 1.254.121 pàgines. El consum de vídeo també va ser molt intens, amb 208.663 usuaris únics, que van fer 467.791 reproduccions.

Les xifres globals del mes de setembre superen el milió d'usuaris, que han fet més de tres milions i mig de reproduccions. Els telenotícies, "La Riera", "Polònia" i "Els matins" continuen sent els programes més vistos, on també s'ha situat la nova producció dramàtica "Merlí".

Els vídeos més vistos han estat el capítol "Els peripatètics" de la sèrie "Merlí", diversos capítols de "Polònia" i "La Riera", però també cal destacar el vídeo que recull un insòlit i il·legal gol de l'Hospitalet al Barça B.