TV3 creix i bat un nou rècord amb 8 anys consecutius de lideratge

TV3 puja el 2017 fins a l'11,8% de quota i obté novament el lideratge absolut anual i aconsegueix un nou rècord com a líder a Catalunya per vuitè any consecutiu. També és la cadena generalista que més puja i lidera les dues franges de més consum: el "day time" i el "prime time".

TV3, líder absoluta de la nit de Cap d'Any. Les campanades de TV3 van ser les més vistes dels últims anys, amb 774.000 espectadors i una quota del 35,4%. TV3, la cadena més vista el mes de desembre, amb una quota del 13,1%, a 4,2 punts de la cadena classificada en segon lloc. Tots els dies del mes de desembre el rànquing dels programes més vistos del dia ha estat liderat per un espai de TV3.

Els sis programes més vistos de l'any 2017 són de TV3, que en situa 33 en el rànquing dels 40 amb més audiència de l'any. El programa més vist del 2017 a Catalunya ha estat l'emissió del ple del Parlament del 10 d'octubre, amb 1.619.000 espectadors i un 52,3% de quota. També ha estat el dia amb més consum de vídeo, en què el portal de TV3 va batre el rècord d'audiència diària. 

TV3 continua sent l'única cadena que té els informatius entre els 40 programes més vistos. Els "Telenotícies" són líders i dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes. A més de liderar en credibilitat i imparcialitat, també encapçalen el rànquing qualitatiu i mantenen el rècord històric assolit l'any passat, amb una mitjana de 8,4. La valoració qualitativa de TV3 consolida la màxima històrica anual aconseguida el 2016 en el panell GFK: amb un índex qualitatiu de 8,3 es manté com la cadena generalista més ben valorada. El canal 3/24 continua liderant els canals temàtics de notícies i aconsegueix un rècord històric amb una quota del 2%. La franja del Super3 continua sent la segona opció infantil entre els espectadors de més de 4 anys. TV3 ha estat la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya el 2017 i ha augmentat un 30% en usuaris únics. Els cinc programes més vistos han estat els "Telenotícies", "Polònia", "Els matins", "La Riera" i "Merlí".      

Segons dades de Kantar Media, TV3 tanca l'any 2017 més líder, amb una quota anual del 11,8%, a una distància d'1,7 punts de la segona cadena classificada, T5. D'aquesta manera, TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder vuit anys seguits a Catalunya. A més, aquest any ha pujat quatre dècimes i és la cadena generalista que més creix respecte al 2016. En aquest període situada en primera posició, des de l'any 2010 fins ara, TV3 ha liderat 74 mesos del total de 96.

En 313 dies dels 365 de l'any 2017, el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, en 268 dels quals ha estat alguna de les edicions dels telenotícies. L'any 2017, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el "day time", entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota de l'11,7%; i el "prime time", de dilluns a diumenge, amb una quota del 13,4%.

Els sis programes més vistos de l'any són de TV3, que en té 33 entre els 40 amb més audiència del 2017. En primer lloc, se situa l'emissió simultània per TV3 i el 3/24 del ple del Parlament del 10 d'octubre, amb 1.619.000 espectadors i un 52,3% de quota. El mateix dia va ser el de més consum de vídeo de TV3 per internet, en què es va batre el rècord d'audiència diària amb 581.000 usuaris únics.

A la llista dels programes més vistos de l'any, hi ha els especials de l'1 i del 26 d'octubre i de les eleccions del 21 de desembre, així com totes les edicions dels telenotícies. Entre els espais més vistos de l'any també hi ha "Polònia" i l'especial "Un vasco en Polònia", el reportatge "Els dies clau" del "30 minuts", el documental "Las cloacas de interior" del "Sense ficció", el Piromusical de la Mercè i les Campanades de Cap d'Any,  "El foraster" o "Merlí".

Pel que fa als esdeveniments esportius, també apareixen a la llista dels 40 espais més vistos de l'any els partits de futbol d'anada i tornada de la Champions entre el París Saint-Germain i el FC Barcelona, el corresponent a la Copa del Rei entre el FC Barcelona i l'Alabès, i el de Supercopa entre el FC Barcelona i el Reial Madrid.

Els informatius de TV3, líders d'audiència, en credibilitat i en imparcialitat

L'actualitat continua centrant l'interès de l'audiència i consolida TV3 en referent informatiu, que aquest any ha fet rècords històrics. És el cas del mes d'octubre, en què TV3 va ser líder amb una quota del 17,5%, a 8,4 punts de La Sexta, segon classificat. Aquesta distància va marcar un nou rècord, des del gener del 1992, quan La 1 va assolir una diferència del 8,1% respecte del segon classificat. A l'octubre, els informatius i els programes especials dedicats a l'actualitat van ser líders, el 3/24 va fer un nou rècord d'audiència, amb un 3,3% de quota, i els portals de la CCMA van aconseguir més rècords.

TV3 continua sent l'única cadena que situa totes les edicions dels seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos i que dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes. La valoració qualitativa també és molt destacada, ja que els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panell de l'empresa GFK: a més de liderar en credibilitat (95,7%) i en imparcialitat (88,4%), es mantenen en un índex mitjà del 8,4. Aquest bon resultat qualitatiu dels informatius queda reforçat amb l'índex mitjà de TV3, que durant el 2017 ha consolidat el rècord de la valoració de la programació aconseguida el 2016: amb un índex qualitatiu de 8,3 es manté com la cadena generalista més ben valorada.

El 3/24 tanca l'any com a líder dels canals informatius amb una quota del 2%, cinc dècimes més que l'any anterior. Com a canal de referència, el 3/24 ha seguit l'actualitat i ha fet cobertures extraordinàries amb un molt bon resultat d'audiència. Pel que fa al portal 324.cat, ha duplicat l'audiència respecte al 2016, de mitjana ha tingut 1,3 milions d'usuaris únics mensuals i va fer rècord a l'octubre amb 2,8 milions d'usuaris únics.

 

Un any de rècords també a internet

A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió que ha liderat l'audiència a Catalunya el 2017. Ha estat líder nou dels onze primers mesos de l'any en la categoria de televisió, segons dades de comScore. A Catalunya, ha obtingut una audiència de prop d'1,9 milions d'usuaris únics mensuals, i a Espanya, de 2,4.

Durant el 2017, l'audiència digital de TV3 ha augmentat un 30% en usuaris únics respecte a l'any passat. Les reproduccions de vídeo han superat els 105 milions, una xifra que representa una pujada del 33% des del 2016. Els cinc programes més vistos per internet han estat els "Telenotícies", els programes "Polònia" i "Els matins", i les sèries "La Riera" i "Merlí".

 

TV3 lidera la nit de Cap d'Any i el mes de desembre

L'últim dia i l'últim mes de l'any 2017 també han estat liderats de manera destacada per TV3, que ha tancat el desembre amb una quota del 13,1%, a una distància de 4,2 punts d'A3, la segona classificada.

Tots els dies del mes de desembre, TV3 ha liderat el rànquing dels programes més vistos de la jornada. Les diferents edicions dels telenotícies ho han fet en 26 ocasions, i la resta de dies han estat líders l'entrevista electoral a Carles Puigdemont, "Polònia" i l'especial "Un vasco en Polònia", el programa especial amb els resultats de les eleccions del 21 de desembre i les Campanades de Cap d'any. TV3 ha estat la cadena líder durant 28 dels 31 dies del mes.

L'últim dia de l'any, el diumenge 31 de desembre, TV3 va ser líder destacada amb una quota del 14,3%, amb les Campanades de Cap d'Any, l'especial del "Polònia" i el "Telenotícies cap de setmana migdia" al capdavant del rànquing dels programes més vistos del dia.

La transmissió de les Campanades de Cap d'Any, a càrrec de Ruth Jiménez i Quim Masferrer, va ser seguida per 774.000 espectadors i va obtenir una quota del 35,4%, el millor resultat des del 2013. El minut més vist va ser a les 00.01, amb 891.000 espectadors i una quota del 39,2%. En els dos minuts de canvi d'any, entre les 23.59 i les 00.00, TV3 gairebé dobla l'audiència de la segona opció, La1, ja que en aquell moment van connectar amb TV3 881.000 espectadors, un 38,9% de quota, mentre, La1 va obtenir 460.000 espectadors i un 20,3% en aquell mateix moment.

El segon espai més vist de diumenge va ser "Polònia", amb l'especial "Collita 2017, si la memòria no es falla", que va ser vist per 470.000 espectadors i va obtenir una quota del 25,2%. El va seguir el "Telenotícies cap de setmana migdia", amb una audiència  de 451.000 espectadors i una quota del 23,2%. 

Al desembre, TV3 és la cadena generalista més ben valorada pel panel GFK, amb un índex qualitatiu de 8,5. Cal destacar la valoració rebuda per "La Marató de TV3", amb un 8,6; el concert de Sant Esteve, amb 9,2; "Res és impossible", amb 8,8; "Un vasco en Polònia", amb 8,6; o la transmissió de les Campanades de Cap d'Any, amb 8,3.

tv3.cat

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut