Imatges de la primera web de TV3
Imatges de la primera web de TV3
Va ser la primera televisió a l'estat

TV3 compleix 20 anys de presència pionera a internet

El web de TV3 va néixer l'any 95, quan encara molt poca gent tenia internet a casa

TV3 es convertia així fa 20 anys en la primera cadena de televisió a tot l'estat espanyol a crear una plataforma a internet, un mitjà de comunicació totalment incipient en aquella època.

Des del seu naixement, el portal de TV3 ha anat experimentant una evolució constant tant en estètica com en millores tecnològiques. Ha crescut posicionant-se com a líder en el sector i sent mereixedor de diversos i prestigiosos reconeixements per part de la indústria dels mitjans digitals.

El redisseny per millorar-ne el contingut i l'accessibilitat ha estat una constant en aquests 20 anys de vida. En aquest sentit, destaca la posada en marxa, el 18 de desembre del 2004, del servei TV3alacarta, un projecte totalment pioner en el sector audiovisual, creat en un moment en què encara no existia Youtube. El servei TV3alacarta, que va néixer fa 10 anys amb l'eslògan "Mira TV3 d'una altra manera", tenia un fons inicial de 3.000 vídeos disponibles. Avui, el servei a la carta de TV3 és un dels puntals del servei públic audiovisual de Televisió de Catalunya a la xarxa, amb un consum de 7 milions de reproduccions de vídeo mensuals.

Al llarg d'aquests anys, sempre fidel a l'empremta innovadora que l'ha caracteritzat des dels inicis, la web de TV3 ha experimentat diversos canvis. L'últim, i possiblement el més destacat, va ser el mes de novembre passat en què, integrat ja dins del nou portal únic de TV3 i Catalunya Ràdio, ha reforçat el seu posicionament i ha fet més accessible l'oferta audiovisual.

Amb aquest nou portal web els mitjans de comunicació de la CCMA han estat els primers d'adaptar els seus serveis digitals a tots els dispositius que hi ha al mercat.

La utilització del disseny web adaptatiu (conegut com a "responsive web design"), permet que l'aparença de les pàgines web s'adapti perfectament al dispositiu des d'on es visualitzen, tant per la mida de la pantalla com per l'estil d'interacció (amb ratolí o tàctil). Altres millores que va incorporar el nou portal de TV3 i Catalunya Ràdio van ser la utilització de l'streaming adaptatiu, que permet generar diverses qualitats de vídeo i àudio per assegurar un senyal continu de vídeo i àudio independentment de la capacitat de la connexió a la xarxa de què es disposi a cada moment, i la posada en marxa d'un sistema d'accés als continguts a la carta a través de la graella de programació.

Una audiència milionària a internet

Des de la seva estrena, el portal de TV3 i Catalunya Ràdio té una mitjana de 2,7 milions d'usuaris únics mensuals, segons dades d'Adobe Analytics. A més, l'app per a mòbils i tauletes de TV3 té registrats 150.000 usuaris únics mensuals i pel que fa a les xarxes socials, registra prop de 4 milions de seguidors a Facebook i més de 2 milions de seguidors al Twitter.

Al llarg d'aquests 20 anys, la web de TV3 ha anat acumulant un bon grapat de premis, entre els quals es poden destacar:

2004 - Premi PROMAX World Awards, Musa d'Or com a millor web de televisió del món

2005 - Premi LAUS

2007 - Premi PROMAX World Awards, Musa d'Or, millor disseny

2008 - Premi ÑH de disseny

2009 - Premi EPPY Awards al millor web de televisió (Editors & Publishers)

2010 - Premi LAUS  per al TV3alacarta

2011 - Premi ÑH al millor disseny periodístic

2013 - Premi d'Or als Lovie Awards (versió europea dels Webby Awards)

Precisament, el nou portal de TV3 i Catalunya Ràdio ha estat seleccionat com a finalista dels Online Media Awards en la categoria de millor disseny, juntament amb els webs de The Guardian, Quartz, The Calvert Journal i Get The Gloss. Els premiats es donaran a conèixer el 10 de juny a Londres.

Aquests vint anys d'història i experiència dels Mitjans Digitals de TV3, integrats i reforçats ara en el grup de la CCMA, són un estímul per continuar apostant per la innovació, la qualitat i el servei públic i enfortir així la seva condició de mitjà líder i de referència també en l'àmbit digital.

 

 

Anar al contingut