Aquest divendres 30 de gener, a les 22.00, el canal 33 emet dos capítols de "Thalassa". Els temes que es tractaran són: Karl i el submarí groc Des de la infància, Karl Stanley té una idea fixa: pilotar el seu propi submarí i explorar els abismes. El que semblava una bogeria s'ha convertit en una realitat: en Karl ha construït amb les pròpies mans no un, sinó dos submarins. En Karl és un americà de 36 anys i en fa 12 que viu a l'illa de Roatan, a Hondures, al paradís dels bussos. El Karl és l'únic submarinista del món que proposa viatges d'anada i tornada a les grans profunditats dins el seu submarí groc: l'"Idabel". Així és com es guanya la vida. Va començar a submergir-se per buscar els taurons de les grans profunditats, fins al punt que s'ha convertit en la seva especialitat. Un vaixell per a Badalona A finals de juny del 2012, el quetx "Ciutat Badalona" va fer el seu primer viatge "perdent la costa de vista". El seu destí va ser l'illa de Menorca, on va participar a la trobada d'embarcacions tradicionals que cada any organitza l'Associació Amics de la Mar del Port de Maó. La travessa va ser un bon bateig de mar per a molts dels que eren a bord, ja que a la tornada cap a Badalona van haver de navegar contra una tramuntana de força 7. El vent de nord, de més de trenta nusos, i sobretot la maregassa, amb onades que de tant en tant superaven els tres metres, els va acompanyar durant més de dotze hores. El quetx "Ciutat de Badalona" és un vaixell amb història. Fins l'any 2009, aquest vaixell de vela danès duia per nom "Johanne Regina", i havia estat la casa d'Edward Allcard i la seva esposa, Claire, durant dècades. A partir d'aquell any, Badalona es convertia en la nova seu d'un veler construït l'any 1929 i aplegava al seu voltant un grup de persones interessades a aprendre a navegar a vela, "a l'antiga", en un vaixell de dos pals. Aquest grup de voluntaris creen l'Associació Amics del Quetx Ciutat Badalona, i es comprometen en totes les feines de manteniment que un vaixell d'aquestes característiques requereix i, a més de fer-lo navegar, el converteixen en un vaixell-escola on formar noves tripulacions. Els Alfacs, somnis d'un port Les excepcionals característiques del port dels Alfacs, en ple cor del Delta de l'Ebre, l'han fet dipositari de grans projectes al llarg de la història. Al segle XVIII, el rei Carles III va tenir el somni de convertir-lo en el primer port del Mediterrani. En l'època contemporània ha estat la seva important flota d'arrossegament la que l'ha tornat a fer destacat. Avui, fràgil davant la important crisi que afecta el sector pesquer, el port rapitenc mira amb melancolia els seus anys de glòria.