A finals de juny del 2017, la família Guitart-Riera deixarà de ser la protagonista de les sobretaules de TV3, després de vuit temporades d'èxit. Fa un any, TV3 va anunciar el final d'aquesta sèrie i la posada en marxa d'una nova ficció, però el context pressupostari del moment va fer replantejar la decisió i posposar la nova producció. Es va tornar a apostar per "La Riera", una sèrie molt estimada pels seguidors que des de la primera emissió ha obtingut bons resultats d'audiències. Des del setembre passat, una temporada més, es manté líder de la seva franja d'emissió i també es troba en els primers llocs el rànquing de programes més vistos a la carta. La notícia del punt final arriba en un moment en què es manté viva l'expectació, i els guionistes anuncien sorpreses per a les pròximes setmanes i un final potent amb desenllaços que ningú s'espera. D'aquí al final de la temporada, queden 125 capítols, trames interessants per resoldre i personatges que tenen molt a dir. Encara han de canviar moltes coses a la fonda, a l'Ajuntament, a la família... i la Lídia és a punt de sortir de la presó perquè l'Omar no apareix el dia del judici. 430.000 espectadors diaris i una quota del 22,7 de mitjana Des de la primera temporada, un públic incondicional que s'ha anat mantenint amb els anys acompanya cada tarda "La Riera". La mitjana diària d'espectadors, des del començament fins a l'actualitat, és de 430.000, i la quota, d'un 22,7. D'aquesta manera, la sèrie s'ha anat consolidant en el lideratge de la sobretaula i com un dels programes més vistos del dia. A més, en la reemissió de cada vespre al 33 també registra una bona audiència. Pel que fa a l'índex qualitatiu del GFK, aquesta temporada "La Riera" obté un 7,6 d'un públic molt fidel, ja que el 93,2% dels internautes del panel tenen una cita habitual amb la sèrie. Al podi dels programes més vistos En aquesta vuitena temporada, "La Riera" es troba en el podi dels programes més vistos a la carta amb una mitjana de 74.000 usuaris únics i 277.000 reproduccions setmanals. Una xifra que situa aquesta temporada de la sèrie com la més vista per internet. En total, des del setembre, durant dotze setmanes d'emissions s'han fet 3,3 milions de reproduccions dels diversos capítols. Durant les últimes temporades, hi ha hagut un creixement important del consum de "La Riera" per internet. En el cas de la setena, va sumar 10,7 milions de reproduccions i destaca la setmana després de l'emissió de l'últim capítol de la temporada, a finals de juny, com la que va obtenir més reproduccions, 362.000.