Del 13 al 16 d'octubre, Hotel Calipolis, Sitges

MEDIMED, Mercat del Documental Euromediterrani & Pitching Forum

Més de 300 professionals del sector del documental participaran en la nova edició de MEDIMED. Aquest any presenta 30 projectes al Fòrum de Pitchings, 4 dels quals són catalans, i altres formats de pitch com Speedy Pitch, per a produccions amb potencial internacional, i l'ANTI pitch, per a documentals amb el muntatge gairebé acabat. En total, s'organitzen més de 800 reunions privades "one-on-one", entre compradors i productors que tenen en programa un projecte seleccionat o a la Videoteca, on hi ha més de 500 títols, 35 de catalans.

La 17a edició de MEDIMED, el Mercat del Documental EuroMediterrani & Pitching Forum, se celebrarà a l'Hotel Calipolis de Sitges del 13 al 16 d'octubre. Durant tres jornades més de 300 professionals del sector del documental d'arreu del món (commissioning editors, compradors, distribuïdors i productors independents) es reuniran a Sitges convocats per l'Associació Internacional de Productors Independents de la Mediterrània (APIMED).

Aquesta edició presenta un catàleg amb més de 500 títols documentals produïts a 46 països de la regió euromediterrània, entre els quals destaquen els títols de temàtica social, drets humans, investigació periodística i històries d'interès humà.

Paral·lelament, el Fòrum de Pitchings presentarà 30 projectes documentals de 16 països, que cerquen finançament internacional, a un panel integrat per 35 "commissioning editors" i 40 compradors, distribuïdors i agents de vendes. Entre els projectes seleccionats al Fòrum de Pitching, destaquen les 4 produccions catalanes següents: "Amal" produït per Boogaloo Films, "Càncer Rock" produït per Minimal Films, amb suport de TV3 i "José Padilla o el don" de Promarfi Futuro, i "L'home que ho volia veure tot" de Loto Films.

A la Videoteca del mercat es podran visionar 35 títols catalans produïts el 2015-16, entre els quals destaquen produccions que han estat premiades a diversos festivals internacionals i que també compten amb el suport de TVC.

El format ideat per MEDIMED per tal d'afavorir els projectes no escollits pel Fòrum, però que tenen un potencial interessant per a les televisions i distribuïdors internacionals i clara vocació internacional, Speedy Pitch ha triat 5 projectes documentals catalans. Aquesta secció del mercat, programa reunions individuals de 10 minuts de durada amb els principals financers i agents de vendes acreditats, per tal d'oferir-los possibilitats per a la coproducció internacional.

D'altra banda, la nova secció ANTI pitch ha invitat els documentals produïts i a punt d'acabar el muntatge, "Fràgils", produït per La Lupa, i "Memòria per vendre", de Baraera, a participar de les sessions de "mentoring" de 60 minuts de durada amb els següents especialistes: Ruth Diskin, Anja Dziersk, Tracie Holder, Marijke Rawie, Jonathan Miller i Iikka Vehkalahti.

 

MERCAT

MEDIMED és un mercat focalitzat reconegut pels seus bons resultats en termes de negoci real. En els últims 16 anys, més de 300 projectes han trobat el finançament que necessitaven, entre ells títols guardonats internacionalment amb els premis Emmy, URTI, CMCA, Prix Europa, Gaudí i nominats als festivals DOK Leipzig, IDFA, HOTDOCS, DUBAI o SHEFFIELD.

La principal missió del mercat és generar un retorn econòmic tangible a la indústria audiovisual, especialment a la catalana, a través de pre-vendes de projectes i compres de documentals acabats.

Aquest any, 25 títols presentats en passades edicions del Pitching Fòrum, han tornat a MEDIMED com a documentals acabats a la secció MEDIMED Ready Made Projects que promou les produccions que han estat produïdes amb èxit i que es poden visionar a la Videoteca. Entre aquests títols destaquen les produccions catalanes: "El Viatge d'Unai" d'OHM Produccions, "En la orilla" de Yeti Film, "Free (Hadijatou contra l'Estat)" de Wonka Films, "No t'aturis" de Camille Zonca i "Priorat" de Lastor Media .

 

GUIA

MEDIMED està dissenyat per facilitar l'intercanvi professional i creatiu entre els productors independents, els executius de les televisions i distribuïdores internacionals, amb la finalitat de promoure la coproducció de documentals entre els països de la Unió Europea i els països del sud de la Mediterrània (Maghreb, Orient Mitjà i Turquia).

L'organitza l'Associació Internacional de Productors Independents de la Mediterrània (APIMED), amb Isona Passola al capdavant i amb la direcció del Mercat a càrrec de Sergi Doladé, el MEDIMED compta amb el suport financer del Programa Europa Creativa MEDIA de la UE, l'ICEC, l'ICAA, l'IEMED, Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Sitges.

 

Pitching Sessions

Dels 250 projectes de documental inscrits a la convocatòria, només 30 han estat seleccionats per al Pitching Forum que se celebrarà divendres tarda i durant tot el dissabte. Els projectes que s'hi presentaran tenen com a mínim el 25% del seu finançament assegurat i una garantia d'emissió i/o coproducció. Són projectes que tracten qualsevol temàtica amb un punt de vista marcat. El Pitching Forum compta amb un panel integrat pels "commissioning editors" de les principals cadenes de televisió, en 3 sessions de moderades per John Marshall.

 

Screenings

Durant els 3 dies del mercat els professionals que assisteixin al MEDIMED podran visionar més de 500 títols del catàleg a la Videoteca (Docs Gallery). Es tracta de documentals acabats i produïts el 2015 i/o el 2016 seleccionats per un comitè d'experts. Poden tractar de qualsevol gènere i tenir una durada apta per als slots de TV. La Videoteca digital es converteix doncs en un fons documental de primer ordre amb les darreres produccions en tots els seus gèneres i temàtiques.

 

One on One Private Meetings

S'organitzen més de 800 reunions privades one-on-one, entre compradors i productors que tenen un programa a la Videoteca o un projecte seleccionat.

 

Workshops i presentacions

Els productors que presentaran els seus projectes en el pitching fòrum podran preparar-se en el workshop titulat "Pitching Perfect": amb l'assessorament dels experts Tracie Holder, Marijke Rawie, John Marshal, Shreepali Patel i Iikka Vehkalahti, amb qui prepararan les seves respectives presentacions.

 

Vespres per socialitzar i divertir-se

Dijous a partir de les 20.30h a l'hotel Calipolis se celebrarà l'Opening Cocktail Party.
Dissabte al vespre se celebrarà un sopar a l'Hotel Antemare.

 

ELS PROFESSIONALS

300 professionals seran els grans protagonistes de MEDIMED: més de 200 productors (amb una important representació catalana) i convidats internacionals, 35 "commissioning editors" i 40 compradors i distribuïdors i destacats protagonistes de la indústria del documental d'arreu del món.

Entre els "decision makers" destaquen responsables de les televisions més properes (TV3, TVE, History Channel Iberia, Movistar +) a les internacionals: 2M (Marroc), Al Jazeera Documentary Channel (Qatar), Al Arabiya (Dubai), ARTE, ARTE G.E.I.E (França), AVROTROS (Països Baixos), BBC (Regne Unit), Canal Señal Colombia, Cesca Televize (República Txeca), France Télévisions (França), HBO (EEUU), HRT (Croàcia), IKON (Holanda), NHK (Japó), POV (EEUU), RTBF (Bèlgica), RMC Découverte (France), SVT (Suècia), Telewizja Polska (Polònia), TG4 (Irlanda), TVR (Romania), YLE (Finlàndia) entre d'altres.

 

Més informació sobre el documental a Catalunya
tv3.cat/documentals 
Subscriu-te al butlletí   
documentals@ccma.cat

 

 

Anar al contingut