Masterclass La Marató UAB
Masterclass La Marató UAB

La Marató de TV3 arriba a la UAB

Per primera vegada, La Marató de TV3 entra a les aules de la Universitat Autònoma de Barcelona: dijous, 30 de novembre, la UAB acollirà la primera de les tres classes magistrals previstes al llarg d'aquest curs acadèmic per donar a conèixer aquest projecte solidari gràcies al qual s'han finançat 794 projectes de recerca i s'hi han implicat 7.300 investigadors.

La Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB acollirà la primera de les tres classes magistrals previstes al llarg d'aquest curs per donar a conèixer aquest projecte solidari gràcies al qual, al llarg de 25 anys d'existència, s'han finançat 794 projectes de recerca amb 7.300 investigadors implicats. És la primera vegada que el projecte de La Marató de TV3 es mostrarà per dins davant del públic universitari.

La primera de les tres classes magistrals  a la UAB serà dijous, 30 de novembre, a les 11 del matí, a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació. La presentació de la classe anirà a càrrec de la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i de la degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació, María José Recoder. A continuació, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, explicarà com La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio s'han convertit en un referent internacional entre els programes solidaris. 

Seguidament, Xavi Abad, director del programa La Marató 2017, parlarà de l'evolució d'un programa com aquest que té una durada de 15 hores, des de la idea original fins a l'escaleta final, i Dani Reyes, director de màrqueting de TV3, desvelarà un dels aspectes més importants de les campanyes audiovisuals de La Mataró responent la pregunta "és només qüestió de creativitat?".

Per acabar, Helena Garcia Melero, periodista i presentadora de diverses edicions de La Marató de TV3, compartirà la seva experiència de què suposa presentar un programa tan singular i de llarg recorregut. Per oferir una visió des de l'altra banda de la càmera i del telèfon, Elisabeth Ortínez, pacient d'ictus, parlarà de la implicació personal en La Marató. A continuació, s'obrirà un torn de preguntes entre el públic que hi assisteixi.

Aquesta classe magistral s'engloba dins l'activitat de l'assignatura Història de la Comunicació del Grau de Periodisme de la UAB i s'oferirà a estudiants de primer curs d'aquests estudis. Tot i això, l'activitat és oberta a tota la comunitat universitària.

Les altres dues classes magistrals programades a la UAB, que oferiran als estudiants una anàlisi d'aquest projecte sobre el punt de vista del finançament de la recerca (a la Facultat de Biociències) i des del punt de vista econòmic (a la Facultat d'Economia), tindran lloc al gener i al febrer.

El projecte de La Marató ha estat motor de la investigació a Catalunya, ja que durant 25 anys ha recaptat més de 163 milions d'euros, ha finançat un total de 794 projectes de recerca i hi ha implicat al voltant de 7.300 investigadors.

Gràcies als donatius dels ciutadans a La Marató de TV3, s'han generat 377 llocs de treball en l'àrea de la recerca biomèdica, s'han format 2.500 investigadors i s'han doctorat 650 professionals. La implicació de La Marató ha revertit en l'àmbit universitari, ja que ha sensibilitzat i despertat vocacions científiques gràcies a la transmissió dels valors socials del projecte als joves d'entre 12 i 18 anys, a través dels centenars de conferències als centres educatius que es fan arreu de Catalunya durant la campanya de sensibilització de La Marató. 

 

Anar al contingut