La campanya

La imatge gràfica

El càncer, vist com una coma en la vida d'una persona. Una etapa, un capítol, una pausa, fins i tot, però, en cap cas, el final de la vida. Aquest és el missatge esperançador sobre la malaltia que la campanya gràfica de La Marató 2012 vol transmetre, amb l'aval de les investigacions científiques actuals.

Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3, explica que la creació d'aquesta imatge ha estat fruit d'un "exercici de síntesi" que juga amb els símbols i la tipografia per oferir un "element visual i conceptual potent, poètic i interactiu" que provocarà la reflexió de l'espectador. El resultat final, destaca Checa, "condensa l'objectiu de La Marató 2012: fer que el càncer sigui una coma, no un punt final en la vida de les persones afectades". Un objectiu que només es pot aconseguir a través de l'avenç de la recerca i que recau sobre l'element de la coma, prou potent per oferir una nova perspectiva sobre una malaltia des de sempre vinculada a la mort.

Per la seva simplicitat i contundència, la campanya gràfica d'aquesta edició resulta molt versàtil i s'adaptarà als diferents suports materials i audiovisuals que s'editaran –díptics, cartells, banderoles o bàners digitals– i que es difondran per tot el país.
 

 

L'espot televisiu

Es podria haver convertit en una estrella del futbol i jugar al Barça. Es podria haver casat, tenir una filla i fins i tot un nét. Podria haver entrenat el CF Badalona, l'equip on jugava. Però el 3 de març de 1962, Diego Parra va morir a causa d'un càncer de pulmó. Només tenia 19 anys. Aquesta és la història real que proposa l'espot de La Marató 2012: com podria haver viscut una jove promesa del futbol si el càncer només hagués posat una coma en la seva vida i no el punt final.  

Camil Roca, creatiu de Bassat Ogilvy, explica que s'ha triat una història real per la proximitat de la malaltia i perquè tots sabem que ens pot afectar en qualsevol moment. "Tothom coneix el càncer i s'han creat molts estereotips al seu voltant", reconeix, però "aquest espot ens en parla des d'un enfocament totalment nou: imaginem què podria haver fet algú si no fos per aquest final prematur".

La recreació de la vida de Diego Parra permet "reivindicar que el càncer no signifiqui el final de la vida", explica el creatiu.


ENLLAÇOS
Anar al contingut