Nous nomenaments

La CCMA renova la seva estructura executiva per avançar en el procés de confluència

També s'han produït nous nomenaments en les àrees de direcció de TV3 i Catalunya Ràdio

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals renova la seva estructura executiva amb la creació de noves àrees corporatives de confluència, amb l'objectiu d'avançar en els àmbits de treball conjunt i gestió unificada per a TV3 i Catalunya Ràdio, guanyar en eficiència, en simplificació de l'organització i en optimització dels recursos. També s'han produït nous nomenaments en l'àmbit de direcció dels mitjans.

Així doncs, Joan Trias és, a partir d'avui, director del Procés de Confluència a la CCMA. Al capdavant d'aquesta nova unitat, amb rang d'àrea corporativa, té l'objectiu de liderar, des de la primera línia executiva de la CCMA, l'impuls de les diferents fases del procés de confluència de les redaccions d'informatius i d'esports de Catalunya Ràdio i TV3. Trias era fins ara coordinador dels Centres Territorials de la CCMA.

La confluència dels Serveis Informatius i d'Esports de TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals té com a objectiu millorar la manera de compartir informació i recursos, en línia amb el nou model empresarial basat en una única societat de mitjans. En aquest sentit, ha de potenciar la col·laboració entre els mitjans i la creació i difusió de continguts de manera coordinada, transversal i multiplataforma, alhora que permetrà guanyar eficiència de producció, tècnica i administrativa.

En un nou avanç en la confluència de les redaccions d'esports, Christian Garcia és el nou director de l'Àrea d'Esports dels mitjans de la CCMA. Christian Garcia, que fins ara era cap del Gabinet de Direcció de TV3, i té una llarga trajectòria vinculada a la informació esportiva a Catalunya Ràdio, assumeix la direcció d'aquesta nova àrea, de la qual dependrà la gestió i coordinació de tots els continguts audiovisuals esportius per a TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals de la CCMA.

Després de la confluència operativa a les corresponsalies internacionals i a la delegació de Madrid, l'àrea corporativa d'Esports suposa la primera confluència en l'àmbit dels continguts que afecta el global de les redaccions d'esports de TV3 i Catalunya Ràdio, i supera la divisió tradicional per mitjans. Ho fa en el nou marc organitzatiu impulsat pel Consell de Govern de la CCMA des del 2013, que ha suposat la gestió conjunta per a tota la CCMA d'un gran nombre d'àrees i direccions de serveis corporatius, com per exemple les de Recursos Humans, Assessorament Lingüístic, Assessoria Jurídica, Gestió Pressupostària, Comercial i Màrqueting i Enginyeria.

Pel que fa a TV3, sota la direcció de Jaume Peral, Sigfrid Gras ha estat nomenat adjunt a la Direcció de TV3 i cap de Continguts i Programes, en substitució de Jordi Serra en aquesta darrera funció. Gras, fins ara subcap d'Informatius, serà el número dos a TV3 i desenvoluparà les seves funcions com a adjunt a la Direcció respecte de la resta de les àrees del mitjà. D'altra banda, David Bassa, fins ara responsable de la informació política a "El matí de Catalunya Ràdio" i amb una llarga experiència en programes informatius de referència de TV3, serà nou director dels Serveis Informatius de TV3.

Pel que fa a Catalunya Ràdio, sota la direcció de Saül Gordillo, Santi Faro ha estat nomenat nou director de Continguts del grup d'emissores, en una nova àrea que substitueix la direcció de programes, que fins ara havia encapçalat Jordi Català. L'àrea evoluciona per superar la frontera tradicional de l'àmbit dels programes i plantejar una estratègia de distribució en diferents canals i formats d'acord amb els nous hàbits de consum de l'audiència i nous públics. Santi Faro era fins ara cap d'edició de l'"Info K", l'informatiu del Super3, i té una llarga trajectòria com a periodista esportiu, especialment, però també en l'àmbit de l'entreteniment, la cultura i la música.

Finalment, i en el marc de la Direcció d'Estratègia Corporativa, es crea la Direcció d'Anàlisi i Explotació d'Audiències, dirigida per Jordi Català, que, amb una àmplia experiència en aquest àmbit, agruparà els equips professionals vinculats a les audiències de televisió, ràdio i mitjans digitals. D'aquesta manera, des d'una posició externa als mitjans, aquesta àrea assumirà l'anàlisi de tots els indicadors quantitatius i qualitatius que permeten avaluar i millorar la incidència en la societat dels mitjans de la CCMA.