Marc Ribas i l'equip del programa visitaran tres punts del litoral, des de la Costa Brava fins a les terres de l'Ebre, i una zona de l'interior, les muntanyes de Prades, per buscar-hi els restaurants més valorats pels seus competidors. En la versió d'estiu, a "Joc de cartes" es juga per parelles. Cada restaurant estarà representat pel seu propietari i per un segon concursant. La relació entre tots dos s'afegirà a les ja prou intenses relacions entre els tres restaurants. Aquests, com sempre, competiran per convertir-se en el millor establiment d'una localitat en una categoria determinada i per un premi en metàl·lic per invertir en el negoci. El "Joc de cartes estiu" es fixarà, aquest any, tant en els restaurants més concorreguts pels estiuejants com en els establiments que, tot i que estan fora de guia, poden ser una alternativa molt interessant per als que passen l'estiu a la ciutat o no es  poden agafar vacances. Aquest estiu, les forquilles i els ganivets no descansen a "Joc de cartes".   Èxit d'audiència El "Joc de cartes estiu" de la temporada passada va ser líder de la seva franja i va tenir una audiència mitjana de 233.000 espectadors i un 12,5% de quota mitjana. Pel que fa als programes d'aquesta temporada, "Joc de cartes" ha superat, en aquesta segona, els bons resultats de la primera. Ha tingut una mitjana de 462.000 espectadors en els primers 13 capítols, i una quota mitjana del 19,4%. El programa més vist va ser el que es va emetre el 23 de maig, en què es buscava el millor restaurant familiar del Vallès, amb 519.000 espectadors i un 20,8% de quota.