Torna "El foraster" a TV3

"Benvingut, foraster": així es va rodar l'espectacular espot de la nova temporada

L'espot de la sisena temporada d'"El foraster" sorprèn per les seves reminiscències cinematogràfiques i perquè Quim Masferrer no és el gran protagonista: ho són els veïns dels pobles que visita
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

No és cap secret que els seguidors d'"El foraster" tenien moltes ganes que tornés. Quim Masferrer té el favor de l'audiència i això facilita molt les coses als creatius de TV3, que han posat en marxa les neurones més festives per anunciar la nova temporada del programa, que s'estrena aquest dimecres.

Raül Tidor, cap creatiu de la campanya, té clar que el tarannà del programa els ha permès més llibertat a l'hora de crear l'anunci. Sent la sisena temporada, l'audiència ja coneix els elements més identificatius del programa i no cal explicar què és, sinó anar més enllà.

"Hem volgut posar el focus en l'estima que en Quim genera entre la gent, que és un dels valors que han convertit 'El foraster' en un èxit. Ell sempre ho diu, que quan visita un poble hi surt amb més amics dels que tenia. Aquesta empatia i proximitat és l'origen de la campanya." - Raül Tidor, cap creatiu.

En un espot amb reminiscències de "Bienvenido, mister Marshall", tot un poble es prepara per rebre Quim Masferrer. Aquest poble és Santa Pau, escenari també del primer capítol d'"El foraster" d'aquesta temporada. No ha fet falta cap plató: els camins, les masies i la plaça del poble han acollit la filmació. I els protagonistes són els mateixos veïns del poble. Montse Gual, que s'ha encarregat de les tasques de producció, explica que els extres que es van participar en la gravació es van trobar "amb l'ajuda de l'alcalde i també a través dels grups de whatsapp dels pares de l'escola del poble".

"Vam buscar gent per participar En total hi deuen haver participat unes 200 persones. Va ser un dia de rodatge: al matí vam gravar la gent que no treballava, bàsicament avis i jubilats; i al migdia vam aprofitar per gravar els joves del poble. A la tarda, a la sortida de l'escola, van venir els pares i les mares amb els nens, així vam tenir una bona representació de tota la gent del poble." - Montse Gual, producció.

A l'espot s'han fet servir pancartes gegants penjades dels balcons i el campanar del poble, samarretes i pòsters amb la imatge de Quim Masferrer... i prop d'una trentena de pancartes amb cors, "Likes" i "M'agrades" que llueixen orgullosos els avis del poble. Una iconografia pròpia de les xarxes socials que, com explica Tidor, representa l'amistat 2.0.

"Vam decidir que el contrast entre la vida de petit poble i la iconografia que expressa l'amistat a les xarxes socials era molt interessant a nivell visual i conceptual. I encara més si no integràvem les icones en postproducció, sinó fent-les físiques, com a part orgànica del poble. La barreja entre tradicional i digital, creant contrast, humor, complicitat... és el cor de la proposta."

De "likes" precisament no n'hi falten, a "El foraster", a les xarxes socials. Té 94.000 seguidors a Facebook, 21.500 a Twitter i 8.400 a Instagram. Perquè, com bé diu l'espot, aquest foraster, més que un foraster, ja és un amic.

VÍDEOS RELACIONATS