TOTS ELS PROGRAMES

S'han trobat 9 resultats.

  • Punt i seguit
    Veure vídeo

    Punt i seguit

    Reflexions de nens i mestres sobre temes no tractats a la sèrie. Des de problemes de convivència en centres de secundària, a dificultats per atendre la diferència, o l'educació en un context de crisi....

  • El món a l'aula
    Veure vídeo

    El món a l'aula

    En els últims anys, milers i milers d'alumnes nouvinguts o fills de pares immigrants han arribat a escoles i instituts. El sistema educatiu ha esdevingut la principal fàbrica de ciutadans, assumint el repte de cohesionar aquesta nova societat multicultural. Acollir aquests alumnes i integrar-los al sistema escolar, implicant-hi les seves famílies, és un esforç i una oportunitat per a mestres i professors que han canviat les seves prioritats i les seves maneres de fer per adaptar-se a les noves necessitats.

  • Senyoreta 2.0
    Veure vídeo

    Senyoreta 2.0

    Hem demanat als mestres com s'ho fan, com fan servir les noves tecnologies i com ensenyen els alumnes a gestionar críticament tota la informació a què poden tenir accés. Ens preguntem quines són les possibilitats que obre la tecnologia a l'aula, i també quines són les seves limitacions, quins problemes porten i, sobretot, com es resolen en el dia a dia.

  • I jo què faig?
    Veure vídeo

    I jo què faig?

    En un món en canvi constant, amb accés global a la informació, el paper dels mestres és cada vegada menys la d'ensenyar continguts i cada dia més la d'estimular l'aprenentatge. Quin és en aquesta nova situació el lloc del mestre? Preguntem per un concepte clau: el lideratge.

  • L'escola per a tots
    Veure vídeo

    L'escola per a tots

    Saber què necessita cada nen i cada nena, estimular-lo i demanar de cadascun el màxim que pugui donar. Avui l'escola té nous objectius, i un dels més importants és detectar les necessitats educatives i les capacitats pròpies de cada alumne, per tal de d'adaptar-s'hi i ajudar-lo a aprendre millor.

  • Família i escola
    Veure vídeo

    Família i escola

    Els mestres reclamen més col·laboració i suport dels pares i la societat, als quals acusen de delegar en l'escola una part cada vegada més important de l'educació de les criatures. Hi ha pares i mares molt actius, que volen participar i donar suport a l'escola, però les famílies han canviat i moltes tenen dificultats per implicar-se en la formació dels fills.

  • Com aprenem
    Veure vídeo

    Com aprenem

    Grups cooperatius, educació lenta o aprenentatge per competències són alguns nous conceptes educatius. La idea del mestre que "ensenya" va sent substituïda per la del mestre que ajuda i acompanya els nens a aprendre. Ens preguntem què i com cal aprendre a l'escola, i a quin ritme...

  • Aquí, qui mana?
    Veure vídeo

    Aquí, qui mana?

    Mestres i professors s'estimen més parlar de convivència, de normes consensuades, de mediació de conflictes i de sancions pedagògiques que de disciplina, càstigs i bona o mala conducta. En aquest tercer capítol ens preguntem en què es basa avui l'autoritat de mestres i professors, i com volen exercir-la.

  • Ser mestre, com i per què?
    Veure vídeo

    Ser mestre, com i per què?

    Obrim la sèrie preguntant-nos si la feina de mestre o de professor és vocacional, i si és prou vocació aquell "m'agraden molt els nens" per dedicar-se a l'ensenyament. Què cal tenir per ser mestre, com se n'aprèn, què té d'atractiu i de difícil aquesta professió i quines gratificacions i problemes comporta.